به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز، نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان از بهره‌برداری از فاز نخست خط دو متروی این کلان‌شهر حدفاصل دارک تا میدان قدس در سال آینده خبر داد و گفت: افتتاح این پروژه هدیه مدیریت شهری ششم به شهروندان اصفهانی و گامی بزرگ برای کاهش ترافیک و آلودگی هوای شهر است. ابوالفضل […]

به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز، نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان از بهره‌برداری از فاز نخست خط دو متروی این کلان‌شهر حدفاصل دارک تا میدان قدس در سال آینده خبر داد و گفت: افتتاح این پروژه هدیه مدیریت شهری ششم به شهروندان اصفهانی و گامی بزرگ برای کاهش ترافیک و آلودگی هوای شهر است.

ابوالفضل قربانی اظهار کرد: بررسی بودجه سال آینده شهرداری اصفهان در دوره فعلی شورای شهر یکی از کم سابقه‌ترین دوره‌ها است زیرا اعضای شورای شهر حدود یک ماه صبح و بعدازظهر و حتی تا پاسی از شب نسبت به بررسی بودجه اقدام کردند.

وی افزود: به‌رغم اینکه در سال‌های گذشته منبع تراکم‌فروشی بالغ بر ۸۰ درصد بودجه شهرداری اصفهان را تأمین می‌کرد، برای سال آینده حدود ۲۵ درصد منابع بودجه را تشکیل می‌دهد و بخش عمده‌ای از منابع درآمدی، غیرتراکمی است که علاوه بر نزدیک شدن به تحقق درآمد پایدار، شهرفروشی را کنترل می‌کند و به این ترتیب می‌توان محیط زیست و تردد شهروندان را به‌صورت مطلوب‌تری شاهد باشیم.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: در بودجه سال آینده توجه جدی به موضوعات مربوط به حوزه حمل‌ونقل همگانی از جمله راه‌اندازی فاز نخست خط دو متروی اصفهان حدفاصل دارک تا میدان قدس شده است که با توجه به قرارگیری در محدوده کمتربرخوردار شهر می‌تواند هدیه بسیار خوبی برای شهروندان باشد.

وی با بیان اینکه سال جاری برای تکمیل و تجهیز خط دو مترو، قراردادی به ارزش حدود ۲۴ هزار میلیارد تومان با شرکت مپنا منعقد شد که از نظر مبلغ در تاریخ شهرداری اصفهان بی‌نظیر است و می‌تواند کمک بسیار مؤثری در احداث این خط داشته باشد، خاطرنشان کرد: در حال حاضر مسائل این قرارداد حل و تمام موافقت‌ها دریافت و مجوزها نیز از سوی دولت صادر شده است.

قربانی با تاکید بر اینکه در بودجه سال آینده شهرداری اصفهان بالاترین رقم به پروژه اجرای قطار شهری تعلق دارد که شاهد رشد ۲۲۲ درصدی در این بخش نسبت به سال جاری هستیم، افزود: «زندگی بهتر» در رأس راهبردهایی است که امسال به شهرداری اصفهان برای تخصیص بودجه داده شده است و تبلور آن در محیط زیست بهتر نمایان می‌شود.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان اضافه کرد: مطالبه شورای اسلامی شهر اصفهان از شهرداری و مجموعه مدیران شهری این است که باید به سمت بهره‌مندی از وسایل نقلیه پاک حرکت کرد که یکی از مصداق‌های آن دوچرخه و موتورسیکلت برقی است، البته معتقدیم راهکار رفع معضل ترافیک شهری در کلان‌شهر این است که از خودروهای کوچک با ظرفیت حداکثر دو نفر و با سوخت پاک بهره ببریم.