به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز، رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: ما فرزندان انقلاب یک رسالت داریم و آن اثبات کارآمدی دین در اداره جامعه است که من همواره بر آن تأکید دارم و ستون اصلی این مسئله نیز بسیج است.   ، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در گردهمایی بزرگ پاسداران و بسیج یان […]

به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز، رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: ما فرزندان انقلاب یک رسالت داریم و آن اثبات کارآمدی دین در اداره جامعه است که من همواره بر آن تأکید دارم و ستون اصلی این مسئله نیز بسیج است.

 

، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در گردهمایی بزرگ پاسداران و بسیج یان سپاه حضرت محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ با عنوان «بسیج امید ملت ایران» که امروز شنبه ۴ آذرماه ۱۴۰۲ در پادگان حضرت ولیعصر (عج) برگزار شد با بیان اینکه خدا را شاکرم که در قدمگاه شهدای بسیج حضور دارم گفت: گاهی سختی‌هایی ایجاد می‌شود که هم در فضای اجتماعی و هم در جریان انقلاب اسلامی تأثیر می‌گذارد گاهی بار منفی جدی هم دارد ولی این گرد و غبارها در نهایت فرو می‌نشیند و عظمت و بزرگی گوهر گران‌بهای انقلاب اسلامی نمایان می‌شود.

 

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وقتی رهبر معظم انقلاب اسلامی می‌فرمایند ما در نزدیکی‌های فتح قله هستیم، برخی افراد که به مکتب قرآن و اهل‌بیت (ع) و سنت‌های الهی اعتقاد ندارند، شاید چنین مطلبی را متوجه نمی‌شوند افزود: در نهایت مسیر انقلاب اسلامی به این نحو است که برخی که سست ایمان هستند، از جمع جدا خواهند شد و براساس سنت‌های الهی و همان چیزی که در صدر اسلام رقم خورده است، صف مؤمنان از صف کفار جدا خواهد شد تا جبهه حق پیروز شود و ما نیز باید با همان مبانی صدر اسلام به عظمت انقلاب و اسلام بنگریم.

 

رئیس قوه مقننه کشورمان با بیان اینکه هدف امام خمینی (ره) از همان ابتدای نهضت، ایستادگی در مقابل استکبار بود گفت: امام راحل از همان سال‌های آغاز مبارزه با رژیم پهلوی وقتی در مقابل کاپیتولاسیون ایستاد، عنوان کردند که این دسیسه‌ها ریشه در توطئه رژیم صهیونیستی دارد و اسرائیل نیز دست نشانده آمریکا است؛ لذا همان زمان هدف امام (ره) پایه‌گذاری اسلام سیاسی مبتنی بر مبانی مکتب مهدویت بود.

 

وی با بیان اینکه مبانی حرکت امام (ره) برای منتظران واقعی است و منتظر واقعی کسی است که صالح مصلح باشد و بسیجیان، پاسداران، مؤمنان و قاطبه مردم ما از این دسته بوده و منتظران واقعی هستند گفت: فرهنگ مبارزه با کسانی که خوی حیوانی و شیطانی دارند و ظالم و جانی هستند و در مقابل جبهه حق ایستاده‌اند، در انقلاب ما وجود دارد و این مسیر به برکت شهدا، رهبر معظم انقلاب و مردم مقاوم بدون یک لحظه تردید و یک لحظه عقب‌نشینی با عظمت و قدرت ادامه دارد.

 

قالیباف تأکید کرد: ما نه تنها از باورهای ایدئولوژیک، دینی و قرآنی خود دست برنداشته‌ایم، بلکه منافع بزرگ استراتژیک و راهبردی در دنیا به دست آورده‌ایم.

 

رئیس نهاد قانونگذاری کشور با بیان اینکه هر یک از حوادث بین‌المللی از ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ و پس از انقلاب اسلامی با قبل از آن قابل قیاس نیست، اظهارکرد: اگر حوادث غزه را بررسی کنیم از سال ۱۹۴۸ میلادی تا سال ۱۹۷۹ که انقلاب اسلامی به پیروزی رسید، پیش از پیروزی انقلاب اسلامی جنگ اسرائیل با کشورهای عربی و قومیت‌ها بود نه با باورهای دینی و امت اسلامی، نه با همه آزادیخواهانی که با ظلم مبارزه می‌کنند، نتیجه آن نیز این شد که روز به روز مسئله فلسطین ضعیف‌تر شد و کشورهای عربی در همه زمینه‌ها شکست خوردند و قراردادهایی نظیر کمپ دیوید و اسلو منعقد شد.

 

قالیباف بیان کرد: اما پس از پیروزی انقلاب اسلامی تا به امروز برخلاف تحلیل جامعه شناسان صهیونیست که می‌گفتند با گذشت هر دهه مسئله فلسطین به دلیل خروج نسل و دولت مستقر به فراموشی سپرده خواهد شد، شاهدیم که مبتنی بر فرمایشات امام خمینی (ره) که متکی بر مکتب الهی است، چنان قدرتی در ملت فلسطین ایجاد شده که طی سال‌های اخیر شاهد جنگ ۳۳ روزه، جنگ اخیر غزه و اتحاد بین اهل سنت و تشیع هستیم.

 

رئیس مجلس شورای اسلامی، ایجاد داعش برای اسلام هراسی را یکی از راه‌های مقابله غرب با این مکتب برشمرد و گفت: همه این مسائل را نسل جدید دیده است و پس از این نیز چنین اتفاقاتی تکرار خواهد شد، ولی این تحولات اسلام سیاسی، عظمت دین، مکتب الهی و تفاوت بین عقلانیت ابزاری و عقلانیت متصل به وحی را نشان داد. این مسائل؛ نشان از عظمت انقلاب و قدرت‌های مادی و معنوی آن است.

 

وی تأکید کرد: در دنیایی که کسی به آمریکا چپ نگاه نمی‌کند، گروه‌های مقاومت طی همین ۵۰ روز گذشته چه بر سر پایگاه‌های آمریکایی آوردند و خودشان به تلفات و خسارات اذعان کردند و این قدرتی است که در منطقه و سطح جهان ایستاده است.

 

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه همه اینها از برکت انقلاب اسلامی است گفت: ما بدون شک یکی از بازیگران عرصه جهانی و منطقه‌ای هستیم که دوستان و دشمنان ما این مسئله را قبول دارند و این نشانی از عظمت انقلاب اسلامی است.

 

قالیباف گفت: البته باید بپذیریم آنچنانی که در عرصه‌های بین‌المللی به موفقیت‌های بزرگ و خیره کننده رسیده‌ایم، در برخی مسائل داخلی مانند حوزه اقتصادی کارنامه قابل دفاعی نداریم.

 

رئیس نهاد قانونگذاری کشورمان با بیان این که دشمنان ما کینه‌های خیبر و بدری با ما دارند و به اشکال مختلف آن را نشان خواهند داد، ادامه داد: البته من این مسائل را تهدید نمی‌دانم و بارها گفته‌ام در انقلاب اسلامی موضوعی به نام تهدید نداریم و معتقدم هر چه پیش روی ما است، همه فرصت بوده و این فرصت‌ها را باید به دو بخش تقسیم کنیم؛ فرصت‌هایی که با ریسک همراه است و فرصت‌هایی که بدون ریسک هستند و وظیفه ما این است که از این فرصت‌ها استفاده کنیم.

 

وی با بیان اینکه از قضا فرصت‌های همراه با ریسک هم در بُعد مادی و هم در بُعد معنوی ما را با جهش جلو می‌برد تأکید کرد: در انقلاب اسلامی همواره اینگونه بوده و این تعبیر شهید سردار سلیمانی که می‌گوید فرصت‌های ما از دل تهدیدات بیرون می‌آید، برگرفته از همین موضوع است و اتخاذ چنین تصمیماتی دل در گرو فرهنگ قرآن و سنت‌های الهی و دل در گرو اعتماد به مردم دارد.

 

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به این کلام رهبر معظم انقلاب در سالگرد رحلت امام خمینی (ره) که امام (ره) به خدا، خودش و مردم ایمان داشت گفت: ما نیازمند به این سه ایمان هستیم.

 

وی با بیان اینکه ما باید به بسیجی بودن و پاسدار بودنمان افتخار کنیم، تصریح کرد: در فرهنگ بسیجی نباید مردم را به سیاه و سفید و خاکستری یا پایین و بالا طبقه‌بندی کنیم؛ چنین چیزی در فرهنگ اهل‌بیت (ع) و انقلاب اسلامی نیست و ما باید به مردم مان ایمان داشته باشیم و بدانیم که پای انقلاب و مبانی آن ایستادن سطوح مختلفی دارد اما ما باید همه مردم را مثل هم ببینیم.

 

رئیس قوه مقننه با ذکر خاطره‌ای از حضور خود در محضر رهبر معظم انقلاب در زمان فرماندهی نیروی انتظامی عنوان کرد: رهبر انقلاب آن زمان به من عنوان کردند که شما در جایی قرار دارید که مسئول امنیت مردم هستید و مکلفید امنیت را برای همه مردم تأمین کنید؛ همچنین عدالت را در امنیت رعایت کنید و فرقی بین افراد نگذارید.

 

وی اضافه کرد: رهبر انقلاب در ادامه تأکید خود، گفتند که باید مثل خورشیدی باشید که وقتی صبح طلوع می‌کند فارغ از اینکه افراد تا صبح عبادت خدا را کرده‌اند یا معصیت، نورش را بر همه می‌تاباند.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهارکرد: اگر امروز در حوزه‌های دفاعی، امنیتی و بین‌المللی در اوج اقتدار و افتخار قرار داریم یکی از دلایل آن این است که دل در گرو فرمایشات امام (ره) و رهبر انقلاب داشته‌ایم و در مسائل داخلی نیز برای رفع مشکلات باید چنین رویکردی داشته باشیم و گوش به فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی باشیم.

 

قالیباف با بیان اینکه رهبر انقلاب دریکی از سخنرانی‌های سال‌های اخیر خود در حرم امام خمینی (ره) تأکید داشتند که امام (ره)، امام تحول است افزود: این تحول باید در نظام اداری، نحوه حکمرانی، در آموزش و پرورش، در اقتصاد و در نظام بروکراسی که امروز خود یک قوه مجزا و قوی‌تر از سه قوه موجود در کشور شده است شکل بگیرد.

 

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: اگر دست به دست هم دهیم، دسته‌بندی‌ها را در جبهه انقلاب کنار بگذاریم و با فرهنگ دفاع مقدس حرکت و برنامه هفتم را به درستی اجرا و ضعف‌ها را برطرف کنیم با اطلاعات و تجربه به شما عرض می‌کنم که می‌توانیم بر مشکلات اقتصادی غلبه کنیم.

 

قالیباف در پایان این نشست بار دیگر هفته بسیج را به بسیجیان دریادل تبریک گفت و عنوان کرد: ما فرزندان انقلاب یک رسالت داریم و آن اثبات کارآمدی دین در اداره جامعه است که من همواره بر آن تأکید دارم و ستون اصلی این مسئله نیز بسیج است.