به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز،رئیس کل دادگستری استان اصفهان از برگزاری بیش از ۱۳۵ هزار جلسه رسیدگی قضائی به صورت الکترونیکی در دادگستری استان اصفهان خبر داد. ، حجت‌الاسلام‌ اسداله جعفری، رئیس کل دادگستری استان اصفهان اظهار داشت: از سال ۱۳۹۹ تاکنون با تلاش همکاران معاونت فناوری اطلاعات دادگستری کل استان و همکاری سازمان زندان‌ها […]

به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز،رئیس کل دادگستری استان اصفهان از برگزاری بیش از ۱۳۵ هزار جلسه رسیدگی قضائی به صورت الکترونیکی در دادگستری استان اصفهان خبر داد.

، حجت‌الاسلام‌ اسداله جعفری، رئیس کل دادگستری استان اصفهان اظهار داشت: از سال ۱۳۹۹ تاکنون با تلاش همکاران معاونت فناوری اطلاعات دادگستری کل استان و همکاری سازمان زندان‌ها تعداد ۱۲۱ هزار و ۲۳۱ مورد دادرسی الکترونیکی با زندانیان در سطح استان برگزار شد.

وی افزود: از حدود ۱۲۱ هزار و ۲۳۱ مورد دادرسی الکترونیکی با زندانیان ۳۷ هزار و ۱۹۳ مورد مربوط به سال ۱۴۰۲ است.

جعفری با اشاره به آمار برگزاری جلسات الکترونیکی دادگاه با اصحاب دعوی، ادامه داد: دادگستری استان اصفهان برای رفاه حال طرفین دعوی که در خارج از کشور یا شهرهای دور از محل برگزاری دادگاه حضور دارند و یا اینکه به هر دلیل شرایط حضور فیزیکی در شعبه رسیدگی کننده به پرونده را ندارند؛ زیرساخت‌های برگزاری جلسات الکترونیکی دادگاه را فراهم کرده است.

رئیس کل دادگستری استان اصفهان تصریح کرد: از سال ۱۳۹۹ تا پایان سال ۱۴۰۲ تعداد ۱۴۲ هزار و ۴۳ مورد دادرسی الکترونیکی برگزار کرده که ۱۱۱ هزار و ۵ مورد آن مربوط به سال ۱۴۰۲ بوده است.

گفتنی است از سال ۱۳۹۹ تا پایان سال ۱۴۰۲ در مجموع تعداد ۱۳۵ هزار و ۴۷۴ مورد جلسه رسیدگی پرونده‌های قضائی در دادگستری استان اصفهان به صورت الکترونیکی و غیرحضوری برگزار شد.