به گزارش پیداگر نیوز، مدیر طرح ساماندهی ناژوان از برگزاری وبینار تخصصی آشنایی با پرندگان خانگی در ناژوان اصفهان خبر داد. سید رسول هاشمیان گفت: همزمان با روز جهانی پرنده وبینار تخصصی آشنایی با پرندگان خانگی با همکاری اداره کل دامپزشکی استان اصفهان برگزار می گردد. هاشمیان اظهار کرد: بنا به درخواست بسیاری از شهروندان […]

به گزارش پیداگر نیوز، مدیر طرح ساماندهی ناژوان از برگزاری وبینار تخصصی آشنایی با پرندگان خانگی در ناژوان اصفهان خبر داد.

سید رسول هاشمیان گفت: همزمان با روز جهانی پرنده وبینار تخصصی آشنایی با پرندگان خانگی با همکاری اداره کل دامپزشکی استان اصفهان برگزار می گردد.

هاشمیان اظهار کرد: بنا به درخواست بسیاری از شهروندان و عالقه مندان به پرندگان مجموعه ویدیو های آموزشی نحوه نگهداری و راهکار های مراقبت از پرندگان خانگی در مجموعه طرح ساماندهی ناژوان آماده و منتشرخواهد شد.

وی افزود: مجموعه طرح ساماندهی ناژوان آماده هرگونه همکاری در حوزه های مختلف علمی تحقیقاتی وگردشگری با همکاران و کارشناسان مجموعه اداره کل دامپزشکی است.

این مقام مسئول با اشاره به تداوم تعطیلی مراکز ناژوان در ایام کرونا افزود : بازگشایی مراکز تفریحی و گردشگری ناژوان با نظر ستاد کرونای استان اصفهان خواهد بود.

وی با اشاره به تنوع گونه های مختلف پرندگان در این باغ افزود: باغ پرندگان ناژوان اصفهان به عنوان اولین باغ پرندگان کشور، الگوی موفقی برای نمونه های مشابه بوده است .

مدیر طرح ساماندهی ناژوان افزود: علی رغم ورود ویروس آنفوالنزای پرندگان در کشور، با اقدامات و محدودیت های ایجاد شده درتردد و مراقبت از پرندگان تاکنون در این مجموعه هیچ عالئمی از ابتالی پرندگان به این ویروس مشاهده نشده است.

موحد، مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان نیز در این دیدار گفت: شرایط مساعد نگهداری، رشد و تکثیرپرندگان مجموعه باغ پرندگان کامالً متناسب با نیازهای طبیعی زیستی از گونههای مختلف پرندگان است .