به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز، مدیر پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان اصفهان از برگزاری هفتمین گردهمایی تشکل‌های دانشجویی دانشگاه فرهنگیان به میزبانی  اصفهان از ۱۶ تا ۲۰ اسفند ماه سال جاری خبرداد. علی‌اکبر کجباف در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه نظام تعلیم و تربیت موتور پیشران حرکت جامعه است، گفت:یکی از اولویت های دانشگاه […]

به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز، مدیر پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان اصفهان از برگزاری هفتمین گردهمایی تشکل‌های دانشجویی دانشگاه فرهنگیان به میزبانی  اصفهان از ۱۶ تا ۲۰ اسفند ماه سال جاری خبرداد.

علی‌اکبر کجباف در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه نظام تعلیم و تربیت موتور پیشران حرکت جامعه است، گفت:یکی از اولویت های دانشگاه فرهنگیان بر اساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش پویایی هرچه بیشتر و توسعه فعالیت های تشکل‌های دانشجویی می باشد.

وی افزود: دانشگاه فرهنگیان در راستای معرفی و نهادینه کردن هویت کانون های فرهنگی،  انجمن های علمی، تشکل‌های دانشجویی خود را ملزم به بسترسازی برای فعالیت‌های رسمی دانشجویی می باشد.

این مقام مسئول بابیان اینکه جشنواره‌های دانشجویی از چند سال پیش زمینه ارتقای شایستگی، تقویت و پیشرفت دانشجومعلم‌ها را فراهم کرده است، گفت: در این راستا دانشگاه فرهنگیان برگزاری  هفتمین گردهمایی سراسری تشکل‌های دانشجویی دانشگاه فرهنگیان را در دستور کار خود قرار داده است.

رئیس جشنواره هفتمین گردهمایی تشکل‌های دانشجویی دانشگاه فرهنگیان ادامه داد: هدف از برگزاری این گردهمایی معرفی استعدادها  و توانمندسازی و ترغیب دانشجو معلمان به فعالیت‌های گروهی و ارائه ابتکارات دانشجویی است.

کجباف با اشاره به برگزاری چهار برنامه در هفتمین گردهمایی سراسری تشکل‌های دانشجویی دانشگاه فرهنگیان کشور به میزبانی اصفهان توضیح داد:جشنواره رویش ویژه کانون‌های فرهنگی اجتماعی، جشنواره حرکت ویژه انجمن‌های علمی، دوره توانمندسازی دبیران تشکل‌های اسلامی و دوره توانمندسازی دبیران کانون‌های مهدویت از برنامه های این دوره از گردهمایی است.

مدیر پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان اصفهان اضافه کرد: همچنین در حاشیه این گردهمایی نمایشگاهی در دوبخش آقایان و خانم ها برای معرفی ظرفیت‌ها و دستاوردهای استانی کانون‌های فرهنگی و انجمن‌های علمی برگزار می‌شود.

این مقام مسئول بیان داشت: رقابت غرفه‌ها بدون رتبه‌بندی بوده و داوری نمی‌شود اما با ارزیابی شرکت‌کنندگان، غرفه برتر در این گردهمایی مشخص می شود.

کجباف در ارتباط با وضعیت دانشگاه فرهنگیان گفت: امسال ۲۳۰۰  نفر ظرفیت پذیرش دانشجوی جدید به دانشگاه فرهنگیان اصفهان اختصاص پیدا کرد که این اختصاص بدون پیش‌بینی زیرساخت مناسب ما را با مشکل روبه‌رو می‌کرد.

مدیر پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان اصفهان افزود: با حمایت هیئت امنای دانشگاه، شورای آموزش و پرورش و مدیران استانی بخشی از ظرفیت‌های اداره آموزش و پرورش و بخشی از دانشگاه‌های علمی کاربردی، پیام نور و آزاد و همچنین سازمان‌ها و نهادهایی که امکان تحصیص فضای آموزشی و خوابگاهی را داشتند از مهرماه در اختیار دانشگاه فرهنگیان قرار گرفت.

در ادامه این نشست خبری دبیر هفتمین گردهمایی سراسری تشکل‌های دانشجویی دانشگاه فرهنگیان بیان کرد: این گردهمایی از عصر سه‌شنبه مصادف با جشن نیمه شعبان با حضور ۶۰۰ نفر در پردیس فاطمه زهرا (س) برگزار می‌شود.

مجید یاری با بیان اینکه ۹۰ نفر از دبیران کانون‌های مهدویت از  سراسر کشور نیز در این گردهمایی حضور دارند ، گفت: بنیاد مهدویت و آینده‌پژوهی اصفهان سه کارگاه تخصصی و بازدید از نمایشگاهای مهدویت والشمس و چراغ راهنما را برای آن‌ها در نظر گرفته است.

وی ادامه داد: در این گردهمایی دبیران تشکل‌های دانشجویی نیز در نشست‌های تخصصی با اساتید دعدغه‌های خود را مطرح می‌کنند و سعی می‌شود با برگزاری کارگاه‌هایی که در راستای اخلاق و کار تشکیلاتی، شبکه سازی، سواد رسانه و جهاد تبیین است، به تقویت تشکل‌ها کمک کنیم.

دبیر هفتمین گردهمایی سراسری تشکل‌های دانشجویی دانشگاه فرهنگیان بیان داشت: علاوه بر دبیران کانون‌های مهدویت، ۴۰۰ دبیر کانون‌های فرهنگی و انجمن‌های علمی و ۴۸ نفر دبیران تشکل‌های سیاسی نیز در هفتمین گردهمایی سراسری تشکل‌های دانشجویی حضور دارند.