به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز، شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان از تاریخ ۴ لغایت ۹ بهمن‌ماه میزبان «بیست و ششمین نمایشگاه تخصصی صادراتی فرش دستباف» است. ۱۲۳ مشارکت کننده از استان های اصفهان، تهران، گلستان، کرمان، آذربایجان شرقی و غربی، چهار محال و بختیاری،  قم و خراسان رضوی حاضر در این رویداد در فضایی به […]

به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز، شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان از تاریخ ۴ لغایت ۹ بهمن‌ماه میزبان «بیست و ششمین نمایشگاه تخصصی صادراتی فرش دستباف» است.

۱۲۳ مشارکت کننده از استان های اصفهان، تهران، گلستان، کرمان، آذربایجان شرقی و غربی، چهار محال و بختیاری،  قم و خراسان رضوی حاضر در این رویداد در فضایی به وسعت ۱۲ هزار مترمربع دستبافته های نفیس خود را به نمایش می گذارند.

همچنین برخی از شناخته شده‌ترین برندهای تولید و صادرات فرش ایرانی، فروشندگان فرش دستباف، خدمات و صنایع وابسته (طراحی، رنگرزی و سایر کسب و کارهای مرتبط) و انجمن ها، مراکز علمی و آموزشی نیز در غرفه‌های این نمایشگاه گرد هم خواهند آمد تا ضمن خلق تصاویری چشم‌نواز از هنر ایرانی، شرایطی را در جهت بهبود فضای کسب و کار این حوزه فراهم آورند. همزمان با این نمایشگاه، دومین جشنواره ملی قالی فاخر نیز در فضایی به مساحت ۱۵۰۰ مترمربع با نمایش ۵۰ اثر برگزیده برگزار خواهد شد.

کارگاه‌ها و سمینارهای تخصصی که در حاشیه این نمایشگاه برگزار خواهد شد، فرصتی برای متخصصین و علاقه‌مندان این حوزه فراهم می‌آورد که دانش و بینش گسترده‌تری در این حوزه کسب کنند و بسترهای رشد وجه صنعتی و بازاریابی فرش ایرانی را توسعه دهند. جلسه مجمع تشکل‌های فرش دستباف، رونمایی از فرش باز بافته شده در کتاب صفوی، اعلام نتایج مسابقات دانش‌آموزی، کاربرد هوش مصنوعی در فرش دستباف، آشنایی با سبک صفوی در فرش اصفهان، مروری بر سبک قاجار در فرش اصفهان با نگاهی بر فعالیت‌های حرفه‌ای استاد رشتیان، تحلیل و بررسی سبک‌های مورد استفاده در فرش‌های معاصر اصفهان، آشنایی با انواع رنگ آمیز فرش اصفهان در ادوار مختلف، کارگاه آموزشی ساخت ان اف تی و ثبت سند مالکیت دیجیتال از جمله برنامه‌های جانبی این رویداد است که با هدف شبکه‌سازی فعالین صنعت و هنرمندان و توسعه دانش در این عرصه برگزار خواهد شد.