به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز،مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان اصفهان گفت:ششمین جشنواره شناسایی و معرفی مهارت آموختگان اشتغال آفرین در استان همزمان با سراسر کشور برگزار می گردد . آرش اخوان طبسی با اشاره به برگزاری ششمسن جشنواره شناسایی و معرفی مهارت آموختگان اشتغال آفرین در استان همزمان با سراسر کشور بیان […]

به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز،مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان اصفهان گفت:ششمین جشنواره شناسایی و معرفی مهارت آموختگان اشتغال آفرین در استان همزمان با سراسر کشور برگزار می گردد .

آرش اخوان طبسی با اشاره به برگزاری ششمسن جشنواره شناسایی و معرفی مهارت آموختگان اشتغال آفرین در استان همزمان با سراسر کشور بیان کرد: امروزه با تغییرات لحظه ای جهان ، انسان ها در عرصه های مختلف از جمله عرصه کسب و کار، بدون ایجاد ارزش های مختلف در زندگی خود نمی توانند انتظار موفقیت داشته باشند. . با وجود مدل های گوناگونی از ارزش آفرینی در زندگی و کسب و کار، بی شک اشتغال و کارآفرینی برآمده از مهارت های فنی و حرفه ای مهارت آموختگان، دستیابی به یک مزیت رقابتی و ارزش آفرینی از جنس ارزش فردی است. همچنین بر اساس راهبرد سوم سند راهبردی مهارت و فناوری سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، با عنوان توسعه و ارتقاء آموزش های مهارتی، سیاست هشتم با عنوان توسعه مشاوره آموزشی و شغلی در کلیه مراکز آموزش فنی و حرفه ای، برنامه شناسایی مهارت آموختگان موفق و معرفی آنان به عنوان الگو برای مهارت آموزان، با هدف ارتقاء فرهنگ مهارت آموزی پیش بینی شده است.

وی افزود: تجربه برگزاری نخستین جشنواره مهارت آموختگان کارآفرین برتر طی۴ سال گذشته و برگزاری مراسم تجلیل از برگزیدگان جشنواره در سطوح استانی و کشوری در هفته ملی کارآفرینی و آموزش های فنی و حرفه ای، نویدبخش توفیق سازمان در تربیت مهارت آموختگان موفق در بازار کسب وکار و الگوسازی این افراد بوده است.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان اصفهان، اهداف این جشنواره را شناسایی و معرفی مهارت آموختگان کارآفرین موفق در عرصه اشتغال به  جامعه و استفاده از توانمندی آنان در جهت ارایه الگوهای کارآفرینی مهارت محور، ارتقاء جایگاه رفیع مهارت آموختگان کارآفرین در جامعه، حمایت ، تشویق و ایجاد انگیزه در مهارت آموختگان برای راه اندازی کسب و کار جدید، هماهنگی و تبادل نظر با سایر نهادها و ارگانهای ذیربط در سطح استانها و در سطح ملی به منظور حمایت از مهارت آموختگان کارآفرین و  تشکیل بانک اطلاعات مهارت آموختگان موفق در عرصه اشتغال و مهارت آموختگان اشتغال آفرین عنوان نمود.

وی افزود: جشنواره مهارت آموختگان اشتغال آفرین در دو مرحله استانی و کشوری برگزار خواهد گردید. در مرحله استانی مهارت آموختگن موفق در عرصه اشتغال در سطح استان های کشور شناسایی و معرفی خواهند شد و درمرحله کشوری ، از میان برگزیدگان رتبه های اول تا پنجم استان ها، مهارت آموختگان کارآفرین برتر در سطح کشور انتخاب خواهند شد.

اخوان طبسی گفت: مهارت آموخته موفق در عرصه اشتغال، فردی است که از مراکز آموزش فنی وحرفه ای یا آموزشگاه های فنی و حرفه ای آزاد، گواهینامه مهارت اخذ نموده و علاوه بر راه اندازی کسب و کار در زمینه مرتبط با عنوان گواهینامه اخذ شده، حداقل یک نفر را به استخدام درآورده باشد و مهارت آموخته اشتغال آفرین فردی است که با توجه به عوامل امتیازآور و معیارهای سنجش تعیین شده ۵  نفر حائزین بالاترین امتیاز در سطح استان به عنوان مهارت آموخته اشتغال آفرین در سطح استان و ۱۰ نفر دارندگان بالاترین امتیاز در سطح کشور به عنوان مهارت آموخته اشتغال آفرین ملی شناخته می شوند.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان اظهار داشت: آن دسته از مهارت آموختگان مراکز آموزش دولتی و همچنین مهارت آموختگان آموزشگاه های فنی و حرفه ای آزاد هریک از استانها که تاریخ صدور گواهینامه مهارت آنان از ۱/۷/۹۸ الی ۱/۷/۱۴۰۱ بوده، پس از مهارت آموزی اقدام به راه اندازی کسب و کار مرتبط کرده و حداقل یک نفر را به کارگیری نموده اند، مجاز به شرکت در جشنواره و تکمیل فرم های مربوطه خواهند بود. زمانبندی مراسم معرفی مهارت آموختگان اشتغال آفرین استانی، ۲۵  تیرماه لغایت اول مردادماه می باشد.