به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان از برگزاری سی‌وچهارمین جشنواره تئاتر در استان اصفهان خبر داد. علی تمنایی در جمع اصحاب رسانه با اشاره به حوادث اخیر در کشور گفت: شرایط فعلی کشور گذراست و از این دست حوادث و ناآرامی‌ها زیاد به خود دیده است و امیدواریم […]

به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان از برگزاری سی‌وچهارمین جشنواره تئاتر در استان اصفهان خبر داد.

علی تمنایی در جمع اصحاب رسانه با اشاره به حوادث اخیر در کشور گفت: شرایط فعلی کشور گذراست و از این دست حوادث و ناآرامی‌ها زیاد به خود دیده است و امیدواریم این ها باعث اعتلای فرهنگی و افزایش بصیرت و آگاهی مردم گردد.

وی در ارتباط با سی و چهارمین جشنواره تئاتر استان بیان داشت: از بین آثار ارسالی به جشنواره ۱۸ اثری به دبیرخانه جشنواره تئاتر استان ارسال شده است که این آثار توسط شورای بازبینی، مورد بررسی قرار گرفتند و  ۸ اثر برای اجرای صحنه ای به جشنواره راه یافتند.

این مقام مسئول افزود: از بین آثار منتخب جشنواره شش اثر از نجف‌آباد، پنج اثر از اصفهان و سه اثر از شاهین‌شهر بود، همچنین از شهرستان‌های خمینی شهر، لنجان، نایین و گلپایگان هر کدام یک اثر به جشنواره ارسال کردند.

تمنایی با بیان اینکه آغاز به کار جشنواره سی‌وچهارم تئاتر اصفهان از ابتدای مردادماه بیان کرد: سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری، حوزه هنری، شرکت آب و فاضلاب استان، انجمن هنرهای نمایشی و مرکز هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در برگزاری این جشنواره با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همکاری داشتند.

وی در ارتباط با موضوعات جشنواره توضیح داد: همگرایی ملی و شعار سال، ارتقای نهاد خانواده، استفاده از آثار نویسندگان ایرانی و بومی، مسائل مطرح استان با استفاده از شیوه‌های روز نمایش در دنیا اولویت‌های پذیرش آثار نمایشی برای جشنواره امسال بودند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان افزود: زمان برگزاری سی و چهارمین جشنواره تئاتر استان از ۱۸ آذر لغایت ۲۱ آذر ماه است و اختتامیه آن نیز در تالار هنراصفهان برگزارو دو داور از اصفهان و یک داور نیز از تهران این دوره جشنواره از جشنواره را داوری می کنند.

تمنایی با بیان اینکه ۴ اثر پذیرفته شده از شهر اصفهان، ۳ اثر از نجف‌آباد و یک اثر از شاهین‌شهر هستند، گفت:  آثار برگزیده این دوره از جشنواره عبارتند از بل و اختراع دردسرسازش، خواب‌هایم سراغ تو را می‌گیرند، میش و سوزوکی، گالیله، چاقوی دم کرده شب، مرگ نا به هنگام یک خیار، قصه ظهر جمعه و پیله‌ام در کرم‌های ابریشم که توسط هیات داوران و بازبینی انتخاب شدند.

مدیر کل ارشاد استان اصفهان بیان کرد: اجرای خیابانی، برگزاری و کارگاه آموزشی با حضور «مصطفی محمودی» رئیس کانون ملی منتقدان تئاتر ایران با حضور تئاتر فعالان اصفهان از جمله این برنامه‌ها در حاشیه سی و چهارمین جشنواره تئاتر استان است.