به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز،معاون فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی دانشگاه‌ پیام نور کشور از برگزاری جشنواره دانشجویی حرکت در ۱۶ محور به میزبانی دانشگاه پیام نور اصفهان خبرداد. ، مهدی محمدی در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: جشنواره حرکت دانشگاه‌های پیام نور کشور  ۲۸ تا۳۰ بهمن ماه در ۱۶ محور شامل فعالیت‌های خلاقانه و […]

به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز،معاون فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی دانشگاه‌ پیام نور کشور از برگزاری جشنواره دانشجویی حرکت در ۱۶ محور به میزبانی دانشگاه پیام نور اصفهان خبرداد.

، مهدی محمدی در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: جشنواره حرکت دانشگاه‌های پیام نور کشور  ۲۸ تا۳۰ بهمن ماه در ۱۶ محور شامل فعالیت‌های خلاقانه و کارآفرینی و انجمن برتر و مسابقه و محتوای دیجیتال به میزبانی دانشگاه پیام نور اصفهان برگزار می شود.

وی با بیان اینکه دانشگاه پیام نور از سال ۱۳۶۶ با اساسنامه‌ شورای عالی انقلاب فرهنگی شکل گرفت، افزود: قرار بر این بود که بخشی از هزینه‌های دانشگاه ازطریق ثبت نام دانشجویان و بخشی از آن را دولت تأمین کند که این نسبت در دوران‌های

مختلف متفاوت بوده است.

معاون فرهنگی دانشگاه پیام نور کشوربیان داشت: در کل کشور بیش از ۴۰۰ مرکز و واحد دانشگاهی پیام نور داریم که در طرح چابک سازی مقرر شده که تجمیع شوند.

این مقام مسئول ادامه داد: درحال حاضر از بین ۳۵۰۰ عضو هیئت عملی دانشگاه پیام نور، دو هزار نفر از این اساتید به سایر مراکز منتقل خواهند شد.

محمدی اظهار داشت: در طرح آمایشی که وزارت علوم دنبال می‌کند گستردگی و کیفیت دانشگاه پیام نور در اولویت است و مازاد نیروهای کیفی و کارآمد به دانشگاه فرهنگیان منتقل می‌شوند.

وی با اشاره باینکه ٣٠ درصد ورودی تحصیلات تکمیلی از بین دانشجویان دانشگاه پیام نور است، گفت: ما پیش از این یک میلیون دانشجو داشتیم که این تعداد پس از سیاست دولت قبل و بستن برخی از رشته‌ها به ٣۵٠ هزار دانشجو رسیده است.

معاون فرهنگی دانشگاه پیام نور کشور بابیان اینکه دانشگاه پیام نور قویترین و کارآمدترین سیستم آموزسی در کشور است، افزود: در راستای چابک‌سازی بالغ بر ٢٠ واحد از لحاظ اقتصادی صرفه‌ای ندارد اما به لحاظ عدالت آموزشی این واحدها را حفظ کرده ایم.

محمدی هدف از برگزاری جشنواره را استفاده  از دستاوردهای دانشجویان و آثار آنها عنوان کرد و گفت: در حوزه نشریات ٨۴٣ اثر به جشنواره ارائه شده که ۴٣ اثر برگزیده شده است.

وی با بیان اینکه جشنواره رویش ۶٩ محور دارد ، افزود: در این محورها دو هزار و ١۶٩ اثر برای دبیرخانه جشنواره ارسال شده است و از این تعداد ١٠٢ اثر برگزیده شده است.

معاون فرهنگی دانشگاه پیام نور کشور با اشاره باینکه جشنواره حرکت ۱۶ محور دارد، اضافه کرد: برای جشنواره حرکت ۵۶۲ اثر برای جشنواره ارسال شده است که از این تعداد ۳۶ اثر حائز رتبه و برگزیده شده است.

در ادامه حجه الاسلام حیدری، مسئول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه پیام نور استان اصفهان ضمن تبریک اعیاد و سالگرد پیروزی انقلاب با بیان اینکه جشنواره حرکت دارای سه محور است با استفاده از حدیثی از پیامبر (ص) گفت: مردم معادن و گنجینه‌هایی هستند و هر فردی ظرفیت و توانمندی دارد و باید کشف، تقویت و مورد بهره برداری قرار گیرد؛ انقلاب ما یک انقلاب فرهنگی است و مساله فرهنگ نسبت به سایر امور اولویت دارد و فرهنگ زیربنا است و نقش فرهنگ در این جشنواره خود را نشان می‌دهد.