به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز، معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان از برگزاری انتخابات شوراهای دانش‌آموزی استان اصفهان با شعار «شورای دانش‌آموزی پیشران تحقق ایران قوی» خبرداد. مهدی نم نبات گفت: بیست و ششمین دوره انتخابات شورهای دانش‌آموزی در کلیه واحدهای آموزشی و پرورشی سراسر استان هم‌زمان با یادبود شهیده […]

به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز، معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان از برگزاری انتخابات شوراهای دانش‌آموزی استان اصفهان با شعار «شورای دانش‌آموزی پیشران تحقق ایران قوی» خبرداد.

مهدی نم نبات گفت: بیست و ششمین دوره انتخابات شورهای دانش‌آموزی در کلیه واحدهای آموزشی و پرورشی سراسر استان هم‌زمان با یادبود شهیده «میار طارق عزالدین» دانش‌آموز دختر فلسطینی برگزار و مراسم نمادین استانی آن در دبیرستان متوسطه اول پسرانه شهید اژه‌ای ناحیه ۱ اجرا خواهد شد.

وی در خصوص برگزاری بیست و ششمین دوره انتخابات شورهای دانش‌آموزی اظهار داشت: شوراهای دانش‌آموزی مصداق اهمیت‌دادن به قشر نوجوان و جوان و امکان فرصتی برای انجام وظایف و بیان نظرات آنها است و توانسته در ایجاد روحیه‌ی مسئولیت‌پذیری و بهبود نظام تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری، موفقیت‌های قابل‌توجهی کسب نماید.

وی با اشاره به اهداف شورای دانش‌آموزی، ادامه داد: در حال حاضر، شوراهای دانش‌آموزی فعالیتی مدرسه محور و فرصتی تربیتی در مدارس است که به‌عنوان بزرگ‌ترین شبکه اجتماعی و فرهنگی آموزش و پرورش می‌تواند در تحقق ساحت‌های سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به‌ویژه ساحت تربیت سیاسی و اجتماعی ایفای نقش کند.

نم نبات تصریح کرد: از برنامه‌های وزارت آموزش و پرورش در سال جاری برای شوراهای دانش‌آموزی تبیین و گفتمان‌سازی بیانیه راهبردی گام دوم انقلاب خطاب به ملت ایران به‌ویژه جوانان و نوجوانان است.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان خاطرنشان کرد: در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۴۰۱ در بیش از ۵۵۰۰ واحد آموزشی استان اصفهان شورای دانش‌آموزی تشکیل و تعداد ۴۳۱۴۳ نفر عضو شوراهای دانش‌آموزی بودند که پس از ارزیابی از شوراهای دانش‌آموزی برتر استان تعداد ۶۰ مدرسه در حوزه شوراهای دانش‌آموزی مورد تقدیر قرار خواهند گرفت.