به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: گروه پنج( G5) در آینده نزدیک به عالی‌ترین تشکل سلامت در منطقه تبدیل می‌شود.   بهرام عین اللهی در مراسم اختتامیه بیست و ششمین نشست کارشناسان ارشد گروه پنج در تهران گفت: خوشبختانه در این نشست هماهنگی‌ها در حوزه سلامت افزایش یافت و […]

به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: گروه پنج( G5) در آینده نزدیک به عالی‌ترین تشکل سلامت در منطقه تبدیل می‌شود.

 

بهرام عین اللهی در مراسم اختتامیه بیست و ششمین نشست کارشناسان ارشد گروه پنج در تهران گفت: خوشبختانه در این نشست هماهنگی‌ها در حوزه سلامت افزایش یافت و ضمن طرح مشکلات منطقه در حوزه سلامت ، راهکارهای موثر به بحث گذاشته شد.‌

 

وی افزود: دبیرخانه دائمی گروه پنج در تهران آماده اقدامات پیشران در حوزه سلامت منطقه است و روابط گسترده ای با کشورهای عضو خواهد داشت.

 

وزیر بهداشت اظهار داشت: خوشبختانه نشست کارشناسان ارشد سلامت گروه پنج با جلسات و برنامه‌های پربار و منظم و مشارکت فعال گروه‌ها به اهداف مورد نظر خود دست یافت.

 

عین اللهی یادآور شد: از سازمان بهداشت جهانی درخواست می‌کنیم دستاوردهای این نشست را به سایر کشورها و اعضای این سازمان منعکس و با عضویت دائمی کشور تاجیکستان در گروه پنج موافقت کند.

 

وی ادامه داد: از جلسه هیات دولت به این مراسم آمدم ؛ گزارش کامل اجلاس را در هیات دولت ارائه کردم رییس جمهور کشورمان که پشتیبان اصلی نظام سلامت و توسعه حوزه سلامت در منطقه است، از این گزارش استقبال کرد.

 

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: از نمایندگان کشورهای عضو می خواهم گزارش اجلاس گروه ۵ را به روسای جمهور و مقامات ارشد کشورهای متبوع خود ارائه کنند‌؛ زیرا تا دولتهای منطقه وارد حل مشکلات حوزه سلامت نشوند، چالش های این عرصه در منطقه مرتفع نمی‌شود.

 

عین اللهی تصریح کرد: رییس جمهور کشورمان به حوزه سلامت توجه و اهتمام خاص دارند ؛ به طوری که ورود ایشان به واکسیناسیون عمومی مردم علیه کرونا کمک بزرگی به مهار این بیماری در کشور کرد.

 

وی افزود: هدف ما در گروه ۵ ارتقای شاخص های سلامت در منطقه و کشورهای عضو است و نمی توان تصور کرد که یک بیماری در کشوری همسایه انسان ها را به کام خود فرو ببرد و ما نسبت به این موضوع حساس و دغدغه مند نباشیم.

 

وزیر بهداشت با اشاره به سفر آینده اش به ژنو برای شرکت در نشست سازمان بهداشت جهانی اظهار داشت: دستاوردهای اجلاس گروه پنج را در ژنو اعلام و‌ موضوع پیوستن دائمی کشور تاجیکستان به گروه پنج را پیگیری خواهم کرد.

 

عین‌اللهی گفت: مهمترین دستاورد این نشست، ارائه یک برنامه عملیاتی چهارساله برای کشورهای عضو بود که سه حوزه شبکه بهداشت و مراقبت های اولیه، مهار بیماری های واگیر دار و بهداشت تجمعات انسانی را در برمی‌گیرد.

 

وی اضافه کرد: راهپیمایی عظیم اربعین مراسمی ویژه در منطقه ماست که تمهیدات حوزه سلامت آن در این نشست مطرح و دستور العمل‌های لازم برای بهداشت راهپیمایان بررسی شد و در آینده با طرف عراقی ، برگزاری هرچه بهتر و پرشکوهتر اربعین را دنبال خواهیم کرد.