به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز،شهردار اصفهان از برقراری روابط شهروند دیپلماتیک میان ایران و روسیه خبرداد. علی قاسم‌زاده در دیدار با  “آندری ژیلتسوف” سرکنسول فدراسیون روسیه در اصفهان گفت:ایران و روسیه علاوه بر روابط دیپلماتیک رسمی در شهرهای خود دارای ظرفیت برقراری روابط دیپلماتیک عمومی یا شهروند دیپلماتیک هستند که این سطح روابط از بسیاری […]

به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز،شهردار اصفهان از برقراری روابط شهروند دیپلماتیک میان ایران و روسیه خبرداد.

علی قاسم‌زاده در دیدار با  “آندری ژیلتسوف” سرکنسول فدراسیون روسیه در اصفهان گفت:ایران و روسیه علاوه بر روابط دیپلماتیک رسمی در شهرهای خود دارای ظرفیت برقراری روابط دیپلماتیک عمومی یا شهروند دیپلماتیک هستند که این سطح روابط از بسیاری قید و بندهای روابط رسمی فارغ است و می‌تواند راحت‌تر اتفاق بیفتد.

وی افزود:کشور ایران و شهر اصفهان با روسیه رابطه‌ای دیرینه دارد و وجود کنسولگری این کشور در این کلان‌شهر موید این ارتباط متقابل و دیرینه است. زیرساخت‌های روابط شهروند دیپلماتیک فراهم شده و این خواهرخواندگی از ۲۰ سال پیش بین ما شکل گرفته است.

شهردار اصفهان بیان کرد:ما همیشه برای شهر سن‌پترزبورگ حساب ویژه در روابط خواهرخواندگی باز کرده‌ایم و علاقه‌مند هستیم در زمینه‌های متنوع، توسعه اقدامات و فعالیت‌ها را شاهد باشیم که بخشی از آن به شهرداری اصفهان و بخشی دیگر به اتاق بازرگانی مربوط می‌شود.