به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز، رئیس پلیس فتا استان اصفهان از شناسایی فردی که به عنوان تعمیرکار تلفن همراه با دسترسی غیر مجاز به اطلاعات شخصی و مالی یکی از شهروندان اقدام به برداشت ارزهای دیجیتال وی کرده بود خبر داد. سرهنگ سید مصطفی مرتضوی گفت:  با دریافت شکایت از شهروندی مبنی بر اینکه از […]

به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز، رئیس پلیس فتا استان اصفهان از شناسایی فردی که به عنوان تعمیرکار تلفن همراه با دسترسی غیر مجاز به اطلاعات شخصی و مالی یکی از شهروندان اقدام به برداشت ارزهای دیجیتال وی کرده بود خبر داد.

سرهنگ سید مصطفی مرتضوی گفت:  با دریافت شکایت از شهروندی مبنی بر اینکه از کیف پول الکترونیکی وی، معادل سیصد میلیون ریال ارز دیجیتال بصورت غیر مجاز و بدونه اطلاع وی برداشت شده است، رسیدگی به موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی ادامه داد:  با تحقیقات تکمیلی کارشناسان پلیس فتا مشخص شد که شاکی تلفن همراه خود را جهت تعمیر به یک تعمیرکار غیر مجاز سپرده در حالی که اطلاعات شخصی و مالی وی از جمله نام کاربری و رمز عبور کیف پول الکترونیکی وی نیز در تلفن همراهش ذخیره بوده است.

این مقام انتظامی افزود: طی اقدامات فنی و پلیسی مشخص شد تعمیرکار تلفن همراه با دسترسی به اطلاعات موجود در گوشی مشتری، اقدام به انتقال رمز ارزهای موجود در کیف پول مالباخته کرده است.

سرهنگ مرتضوی با اشاره به شناسایی متهم و انجام اقدامات تخصصی برای دستگیری وی  خاطر نشان کرد: فعالیت در حوزه بازار رمز ارزها مستلزم آگاهی کامل نسبت به آن و تامین امنیت کیف پول های دیجیتال است و نداشتن دانش و آگاهی کافی در حوزه رمز ارزها موجب شده که اطلاعات کاربران در این حوزه به راحتی در دسترس دیگران قرار گرفته و منجر به کلاهبرداری شود و این در حالی است که هر گونه دسترسی غیرمجاز به اطلاعات خصوصی دیگران جرم تلقی شده و برابر قانون با مجرمان برخورد خواهد شد، شهروندان در صورت مواجهه با هر گونه مورد مشکوک مراتب را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir  بخش ارتباطات مردمی گزارش نمایند.