به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز،رئیس پلیس فتا استان اصفهان گفت: توسعه فضای مجازی باعث شده تا شاهد رواج اپلیکیشن ها و برنامه های کاربردی با امکانات قابل توجه باشیم، در حالی که بسیاری از این نرم‌افزارها و اپلیکیشن‌های بارگزاری شده در منابع نامعتبر، بدافزارهای کلاهبرداری هستند. سرهنگ سید مصطفی مرتضوی بیان داشت : یکی از […]

به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز،رئیس پلیس فتا استان اصفهان گفت: توسعه فضای مجازی باعث شده تا شاهد رواج اپلیکیشن ها و برنامه های کاربردی با امکانات قابل توجه باشیم، در حالی که بسیاری از این نرم‌افزارها و اپلیکیشن‌های بارگزاری شده در منابع نامعتبر، بدافزارهای کلاهبرداری هستند.

سرهنگ سید مصطفی مرتضوی بیان داشت : یکی از مواردی که اخیراً بیش از گذشته مورد سوءاستفاده افراد سودجو قرار می‌گیرد، سوءاستفاده از اپلیکیشن‌های جعلی است که متاسفانه مجرمان سایبری با این ترفند به دنبال کلاهبرداری از شهروندان هستند.

وی نصب نسخه‌های اصلی اپلیکیشن‌ها از منابع معتبر را بسیار مهم دانست و افزود: با توجه به اینکه اغلب کاربران با جستجو در موتورهای جستجوگر یا شبکه های اجتماعی به دنبال دانلود اپلیکیشن مورد نظر خود هستند، به منظور جلوگیری از برداشت های غیر مجاز از حساب بایستی حتماً نسبت به دانلود و نصب این برنامه ها از سایت های مرجع معتبر اقدام کنند.

رئیس پلیس فتا استان تصریح کرد : این اپلیکیشن ها شیوه‌ای جدید برای کلاهبرداری و سوءاستفاده از کاربران در فضای مجازی می‌باشد به نحوی که استفاده و فعال‌سازی آن مستلزم پرداخت اینترنتی مبالغ اندکی از سوی مشتریان است که با این شگرد به درگاه جعلی پرداخت هدایت می شوند.

این مقام انتظامی در ادامه توصیه کرد: شهروندان در صورت نیاز، اپلیکیشن‌های مورد نیاز را از مارکت‌های معتبر دریافت کرده و از دانلود کردن برنامه‌هایی که در کانال‌ها و شبکه های اجتماعی مختلف ارائه شده و یا لینک‌هایی که فاقد اعتبار لازم می‌باشند خودداری کنند، همچنین برنامه‌های جعلی با دریافت برخی از مجوزها، امکان دسترسی به تمامی اطلاعات ذخیره شده در تجهیزات هوشمند را خواهند داشت و می‌توانند از قربانیان سوءاستفاده کنند.

سرهنگ مرتضوی در پایان از شهروندان درخواست کرد در صورت مشاهده چنین اپلیکیشن هایی در فضای مجازی جهت شناسایی و دستگیری طراحان آن، موارد را از طریق وب سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی با ما در‌ میان بگذارند.