به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد در دیدار با مدیر عامل ذوب آهن اصفهان اظهار کرد: امروزه یکی از معضلات ما در عرصه تولید، ارزان بودن انرژی چون برق و گاز در مصرف خانگی است و این موجب هدر رفت انرژی می شود . وی تصریح کرد: در عرصه مصرف […]

به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد در دیدار با مدیر عامل ذوب آهن اصفهان اظهار کرد: امروزه یکی از معضلات ما در عرصه تولید، ارزان بودن انرژی چون برق و گاز در مصرف خانگی است و این موجب هدر رفت انرژی می شود .

وی تصریح کرد: در عرصه مصرف خانگی هدر رفت گاز، برق، آب و انرژی بسیار زیاد است و هیچ کجای دنیا این چنین مصرف نمی شود و این هدر رفت انرژی باعث می شود نتوانیم به طرز صحیح از انرژی در عرصه تولید و صنعت بهره ببریم.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان درادامه اشاره‌ای به شعار سال مبنی بر « مهار تورم و رشد تولید » کرد و گفت: از جمله مصادیق تحقق این عرصه، بخش های صنعتی و تولیدی بزرگ چون ذوب آهن است.

وی تاکید کرد: امروزه مجموعه بدنه دولت خواستار تحقق تمام وکمال این شعار در سطح کشور است، اما این مهم نیازمند مقدماتی چون تکمیل زنجیره در عرصه های مختلف تولیدی است و امیدواریم گره های مختلف تولیدی در لوای تحقق این شعار بازگشایی شود.

امام جمعه اصفهان عنوان کرد: شایسته است تولیدگران و کارآفرینان بزرگ کشور نیز برای تحقق شعار سال در کنار دولت با تدبیرو مشورت با جامعه نخبگانی و خبرگانی عمل کنند و از فرصت طلایی حاصل شده در استقرار و ایجاد حکومت اسلامی برای توسعه مکتب اسلام وشیعه و عزت مسلمین بهره ببریم.

در ابتدای این دیدار مهدی کوهی، مدیر عامل ذوب آهن اصفهان به بیان گزارشی از وضعیت ذوب آهن و میزان تولید و سیاست های این نهاد اقتصادی در سال ۱۴۰۲ پرداخت.

وی افزود:امروزه یکی از دغدغه های ذوب آهن، تامین خوراک کوره های بلند و بهره مندی از معادن سراسر کشور است که اغلب معادن موردنیاز ذوب آهن، در نواحی مرزی ایران و افغانستان قراردارد که هزینه سر سام آوری بابت انتقال مواد معدنی به ذوب آهن در اصفهان انجام می شود.