به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز، رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان بر لزوم همکاری مدیریت شهری و بخش خصوصی برای حل مشکلات اجتماعی شهر تاکید کرد. محمد نورصالحی در دیدار با رئیس اتاق بازرگانی و هیات همراه با تاکید بر لزوم کمک بخش خصوصی به مدیریت شهری برای حل مسائل اجتماعی شهر اظهار کرد: امیدواریم بخش […]

به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز، رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان بر لزوم همکاری مدیریت شهری و بخش خصوصی برای حل مشکلات اجتماعی شهر تاکید کرد.

محمد نورصالحی در دیدار با رئیس اتاق بازرگانی و هیات همراه با تاکید بر لزوم کمک بخش خصوصی به مدیریت شهری برای حل مسائل اجتماعی شهر اظهار کرد: امیدواریم بخش خصوصی با کمک بخش غیر خصوصی بتواند در حوزه اشتغال و ازدواج و حل مسائل اجتماعی گام بردارد.

عباس حاج رسولی‌ها در این نشست اظهار کرد: اگر بتوانیم سرمایه های سرگردان را در بستر امن گردهم آوریم و شرکتی تحت عنوان توسعه استان ایجاد شود، حتی می توانیم مساله گردشگری و مترو را نیز با آن حل کنیم.

مصطفی نباتی نژاد دیگر عضو شورا نیز گفت: یکی از شرکای راهبردی شورای اسلامی شهر می‌تواند اتاق بازرگانی باشد. با توجه به افق حرکت شهر به سمت دانش بنیان می‌‌تواند این همکاری ها موثر باشد.

وی افزود: بخش بزرگی از ذی نفعان اتاق بازرگانی، شهریار هستند. برای ما زمانی رویا این بود که اصفهان حضور بین المللی داشته باشد اما الان با وجود سالن اجلاس، در یک قدمی این رویا هستیم.

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: باید در حوزه آب هم صدایی و هم آوایی داشته باشیم، علاوه بر این می توانیم فرایند کسب و کارهای ساختمانی را تسهیل کنیم.

علی صالحی عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان شش مورد همکاری با اتاق بازرگانی را ترسیم کرد و گفت: در حوزه تفریح، صادرات، خواهر خوانده ها، حضور در بازارهای مالی، توانمند سازی و شعار سال می‌توانیم بصورت مشترک ایفا نقش کنیم.

ابوالفضل قربانی رئیس کمیسیون حمل و نقل و هوشمندسازی شورای اسلامی شهر اصفهان در این نشست بیان کرد: این جلسات می تواند بصورت فصلی برگزار شود و ادامه داشته باشد.

وی با بیان اینکه برای فعال شدن سالن اجلاس تلاش مشترک وجود داشته باشد، گفت: بخش خصوصی در موضوعات جدید و نوین شهری مانند اتوبوس برقی ورود کند، ضمن اینکه ایجاد موزه با حضور بخش خصوصی نیز یک ظرفیت است.

محمدرضا فلاح عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه در جذب سرمایه گذاری خارجی برای شهر می توان با اتاق فعالیت مشترک تعریف کرد، گفت: در جاری شدن آب زاینده رود و حل مسائل اجتماعی ازدواج و اشتغال می توان همکاری هایی داشته باشیم.

رسول میرباقری رئیس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: باید برای احیاء خانه های باستانی و سرمایه های تاریخی شهر به میدان بیاییم.

وی با بیان اینکه بحث هتل و هتل داری مهم است و پرچم گردشگری را باید بالا ببریم، افزود: ۱۵ پروژه باز آفرینی شهری در شهرداری تعریف شده است که ظرفیت خوبی برای مشارکت بخش خصوصی است.

حجت الاسلام مهروی پور رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: ارتقاء فرهنگ کار و تلاش امر مهمی است که می توان به صورت مشترک در خصوص آن برنامه ریزی کنیم.

وی افزود: ایجاد فرهنگسرای کار آفرینی و ایجاد موزه هنرهای سنتی اصفهان از جمله اقدامات مشترکی است که می‌تواند با همکاری بخش خصوصی و مدیریت شهری انجام شود.

احمد شریعتی عضو شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: موضوعات گردشگری سلامت و فعال کردن سالن اجلاس، خواهر خوانده ها و نذر اشتغال می تواند ظرفیت های همکاری با اتاق بازرگانی باشد.

علی قاسم زاده شهردار اصفهان نیز در این جلسه اظهار کرد: خیلی از مسائل کشور بر می گردد به فرهنگ اگر منافع مشترک را در نظر بگیریم خیلی از مسائل با مشارکت حل می شود.

وی افزود: در حوزه حمل و نقل درون شهری مشکل داریم اگر بخش خصوصی با قابلیت های جدید ورود نماید، ما می توانیم منابع شهرداری را ببریم به سمت حمل و نقل محرومان

شهردار اصفهان گفت: اگر اتاق بازرگانی نمایشگاه بین المللی را می تواند بهتر اداره کند، می توانیم گفتگوی جدی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه اگر منافع شهر را ببینیم و منافع سازمانی را نگاه نکنیم، مسائل حل می شوند، گفت: ارتقاء فرهنگ کار و تلاش می‌تواند نیز به عنوان فعالیت مشترک میان دو بخش تعریف شود.

قاسم زاده بیان کرد: برای جلسه بعدی آمادگی داریم بنابراین لازم است کارهایی که می تواند توسط شهرداری انجام شود تا اقتصاد شهر جریان پیدا کند، فهرست بندی و ارائه شود.