به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور گفت: بایوتکنولوژی و هوش مصنوعی دو حوزه مورد توجه در معاونت علمی ریاست جمهوری است. یکی از برنامه‌های جدی معاونت علمی ریاست‌جمهوری را بایوتکنولوژی و هوش مصنوعی بیان کرد و گفت: کسانی که تسلط بر این دو فناوری را داشته باشند، صاحبان اقتصاد […]

به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور گفت: بایوتکنولوژی و هوش مصنوعی دو حوزه مورد توجه در معاونت علمی ریاست جمهوری است.

یکی از برنامه‌های جدی معاونت علمی ریاست‌جمهوری را بایوتکنولوژی و هوش مصنوعی بیان کرد و گفت: کسانی که تسلط بر این دو فناوری را داشته باشند، صاحبان اقتصاد و قدرت آینده و تأثیرگذاران آینده خواهند بود.

روح‌الله دهقانی‌فیروزآبادی در آئین افتتاحیه بخش دانش آموزی جایزه بین‌المللی مصطفی (ص) بابیان اینکه یکی از برنامه‌های جدی معاونت علمی ریاست‌جمهوری بایوتکنولوژی و هوش مصنوعی است، گفت: کسانی که تسلط بر این دو فناوری را داشته باشند، صاحبان اقتصاد و قدرت آینده و تأثیرگذاران آینده خواهند بود.

وی در ارتباط با  آینده بایوتکنولوژی، فناوری زیست مهندسی و هوش مصنوعی بیان کرد: در آینده در این زمینه ترکیب جسم و ذهن را خواهیم داشت و این فناوری‌ها، فناوری انسان‌ساز آینده خواهد بود.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور با بیان اینکه در آینده با ورود هوش مصنوعی دو نوع انسان خواهیم داشت، افزود: گروهی انسان‌هایی که با ذهن‌های ضعیف که فکر و طراحی نمی‌کنند، زیرا هوش مصنوعی این کار را برای آن‌ها انجام می‌دهد و گروه دوم انسان‌هایی که ایجادکننده هوش مصنوعی هستند و فرماندهان و صاحبان حکومت‌های آینده خواهند بود.

فیروزآبادی با اشاره باینکه فناوری هوش مصنوعی تمام حوزه‌ها را تحت‌تأثیر قرار خواهد داد، گفت: در مجموع انسان یک بعد جسمی و ذهنی دارد که فناوری هوش مصنوعی، بعد ذهنی و فناوری زیستی، بعد جسمی را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

دهقانی‌فیروزآبادی پیرامون آینده بایوتکنولوژی، فناوری زیست مهندسی و هوش مصنوعی، گفت: در آینده در این زمینه ترکیب جسم و ذهن را خواهیم داشت و این فناوری‌ها، فناوری انسان‌ساز آینده خواهد بود.

معاون علمی رئیس جمهور ادامه داد: بر این اساس یکی از برنامه‌های معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری پرداختن به این فناوری‌های مهم از جمله هوش مصنوعی و مهندسی زیستی است.

مدیر اجرایی و معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور با اشاره به برگزاری این رویداد در حاشیه مراسم جایزه مصطفی (ص) گفت: امروز استان اصفهان با هوشمندی در حاشیه جایزه بزرگ مصطفی (ص) این مسابقات دانش‌آموزی در ترویج و توان و دانش فنی دانش‌آموزان در هوش مصنوعی است، را برگزار کرده که برای کل کشور الگوساز خواهد بود.