به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز، مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان از حفاظت و احیا بافت تاریخی جویباره با مشارکت این اداره‌کل و شهرداری اصفهان خبر داد. علیرضا ایزدی در نشست کارشناسان ارشد میراث‌ فرهنگی و شهرسازی و جمعی از مدیران شهرداری اصفهان گفت: محورهای تاریخی اصفهان با پیشینه‌ ای بیش از یک […]

به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز، مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان از حفاظت و احیا بافت تاریخی جویباره با مشارکت این اداره‌کل و شهرداری اصفهان خبر داد.

علیرضا ایزدی در نشست کارشناسان ارشد میراث‌ فرهنگی و شهرسازی و جمعی از مدیران شهرداری اصفهان گفت: محورهای تاریخی اصفهان با پیشینه‌ ای بیش از یک هزار سال که حتی در برخی اوقات قدمت آن به‌ پیش از اسلام نیز می‌رسد، در محورهای شمال و شمال شرق اصفهان واقع‌ شده که نیازمند توجه ویژه است.

وی ادامه داد: محور تاریخی جویباره یکی از قدیمی‌ترین محورهای حیات شهری اصفهان است که بر اساس شهادت برخی منابع شکل‌گیری آن به بیش از اسلام و حتی ایام تواریخ اسطوره‌ای ایران بازمی‌گردد، بااین‌ حال وجود آثاری ارزشمند از سده‌های پنجم و ششم هجری قمری و همچنین وجود مقبره کمال‌الدین اسماعیل شاعر شهیر اصفهانی در سده هفتم هجری قمری که به دست مغولان به شهادت رسید در این محور تاریخی، باعث شده تا با همکاری و همت شهرداری اصفهان این محور تاریخی را حتی‌الامکان احیا و از آثار تاریخی باقیمانده آن حفاظت کنیم.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان گفت: احیای بافت تاریخی این مجموعه نه‌ تنها به حفاظت از بخشی ارزشمند از تاریخ اصفهان می‌انجامد، بلکه توسعه کیفی گردشگری اصفهان را هم در پی خواهد داشت.