به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز، محمدرضا موثقی‌نیا معاون وزیر صمت و رئیس هیات عامل ایمیدرو پنج‌شنبه بیست و یکم دی‌ماه با حضور در غرفه ذوب‌آهن اصفهان در پنجمین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران از دستاوردهای این مجتمع عظیم صنعتی در بخش بومی‌سازی بازدید نمود. رییس هیات عامل ایمیدرو در این بازدید گفت : دستاوردهای […]

به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز، محمدرضا موثقی‌نیا معاون وزیر صمت و رئیس هیات عامل ایمیدرو پنج‌شنبه بیست و یکم دی‌ماه با حضور در غرفه ذوب‌آهن اصفهان در پنجمین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران از دستاوردهای این مجتمع عظیم صنعتی در بخش بومی‌سازی بازدید نمود.

رییس هیات عامل ایمیدرو در این بازدید گفت : دستاوردهای ذوب‌آهن اصفهان از جمله تولید ریل و بومی‌سازی قطعات مورد نیاز بسیار ارزنده است .

وی افزود : مدیریت کنونی ذوب‌آهن اصفهان در زمینه تامین پایدار مواد اولیه اقدامات بسیار خوبی انجام داده است و این رویکرد می‌تواند چالش‌های این شرکت را رفع نماید.

در این بازدید مرتضی شیرین‌پرور مدیر تحقیق و توسعه ذوب‌آهن اصفهان در خصوص دستاوردهای این شرکت گفت: این مجتمع عظیم صنعتی تنها تولید کننده ریل زبانه سوزن در کشور است و با توجه به این موضوع، قرارداد تدوین دانش فنی تولید سوزن ریل خطوط پرسرعت توسط مدیریت عالی شرکت  اخیراً مبادله گردیده است و در آینده نزدیک این محصول با فناوری جوش فلش بات برای استفاده در خطوط ریلی کشور ارائه خواهد شد.

وی افزود : در آیین افتتاحیه این جشنواره نیز تفاهم نامه پروژه‌های زیست محیطی در راستای بهینه‌سازی سیستم تصفیه غبار کنورتور فولادسازی  بین ذوب‌آهن اصفهان و سازمان جهاد دانشگاهی علم و صنعت تبادل گردید.

مدیر تحقیق و توسعه ذوب‌آهن اصفهان اظهار داشت : در راستای اهداف راهبردی شرکت به منظور تولید پایدار فولاد طرح‌های تحقیقاتی متعدد برای بازیافت پسماندها انجام شده و بخشی از نتایج آن فرآوری و به کارگیری سرباره‌های کنورتور فولادسازی به منظور استفاده در خطوط راه آهن به عنوان بالاست و زیربالاست می‌باشد.

همچنین در خصوص بازیابی محصولات با ارزش از سرباره مذکور توضیحات مبسوطی ارائه نمود.