به گزارش پیداگرنیوز، شهردار اصفهان گفت: دریک ماه گذشته حدود ۱۲ نفر در شهرداری اصفهان به دلیل فساد مالی بازداشت موقت شدند. علی قاسم زاده د راولین نشست خبری خود با خبرنگاران بیان داشت: در این دوره از مدیریت شهری شهرداری را با حدود ۵ هزار میلیارد تومان بدهی تحویل گرفته ایم. وی اضافه کرد: […]

به گزارش پیداگرنیوز، شهردار اصفهان گفت: دریک ماه گذشته حدود ۱۲ نفر در شهرداری اصفهان به دلیل فساد مالی بازداشت موقت شدند.

علی قاسم زاده د راولین نشست خبری خود با خبرنگاران بیان داشت: در این دوره از مدیریت شهری شهرداری را با حدود ۵ هزار میلیارد تومان بدهی تحویل گرفته ایم.

وی اضافه کرد: بخش اعظمی از این بدهی استفاده ازتسهیلات و اوراق مشارکتی است که در دوره قبل بوده است.

قاسم زاده ادامه داد: در مدیریت دوره قبل مدیران شهری بر این باور بودند که به علت سرعت بالای نرخ تورم اگر پروژه های شهری را با دریافت وام و اوراق مشارکت زودتر انجام دهند ، به نفع شهر و مردم است و با این منطق حدود ۵ هزار میلیارد اوراق مشارکت و وام دریافت کرده اند.

این مقام مسئول شهری با بیان اینکه اقساط این وام‌ها در سال جاری شروع شده است، بیان کرد: قسمتی از ردیف هزینه‌های بودجه شهرداری در این دوره باید برای بازپرداخت اقساط وام و اوراق مشارکت پرداخت شود.

قاسم زاده در خصوص دلال ها و دلال بازی در شهرداری اصفهان توضیح داد: پدیده دلالی و دلای بازی در این دوره مدیریت شهری به شدن زیر ذره بین است و طی یک ماه گذشته ۱۲ نفر در شهرداری اصفهان به علت فساد مالی بازداشت شدند.

شهردار اصفهان با اشاره به راه‌اندازی میز هوشمندسازی در شهرداری اصفهان، گفت: بخشی از مشکلات شهر و کشور ناشی از عقب ماندگی از هوشمندسازی است.

وی افزود:یکی از دلایل ایجاد فساد در شهرداری نبود سیستم هوشمندسازی فرآیند شهرداری است که در نیمه اول سال ۱۴۰۱ فرآیند هوشمندسازی که در گام اول آن سیستم الکترونیک سازی را در شهرداری اجرا می‌کنیم.

این مقام مسئول در ارتباط با درآمدهای پایدار و حلال در شهرداری اظهار داشت: در حوزه شهرسازی فرآیندهای اضافی و طولانی باعث معطل شدن ارباب رجوع و  پرداخت هزینه شده بود که در این راستا نقاط اضافی فرآیندها از جمله استعلام از آتش‌نشانی حذف شده است.

قاسم زاده با اشاره به ساماندهی فرآیندها در شهرداری اصفهان گفت: در حال حاضر صدور پروانه ساختمانی هشت ماه تا یک سال زمان بر است که با حذف برخی از فرایندها می توان ۳ ماه از فرآیند صدور پروانه ساختمانی کوتاه کنیم.

وی در ارتباط با آلودگی هوا ونوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی توضیح داد:نوسازی ناوگان حمل و نقل در دستور کارمدیریت شهری است که با گران شدن اتوبوس خرید هر دستگاه اتوبوس ۴ میلیارد تومان هزینه دارد با حذف پرداخت ۸۰ درصدی سهم دولت در خرید اتوبوس همه آن را باید شهرداری پرداخت کند.

شهردار اصفهان با بیان اینکه در بودجه ۱۴۰۱ ردیفی برای تراموا نداریم، بیان داشت: تمرکز ما بر تکمیل خط دو مترو است، که البته  تکمیل رینگ چهارم شهری برای کم کردن بارترافیکی از مرکز شهر از اولویت‌های مدیریت شهری است.

قاسم زاده در خصوص فرونشست زمین نیز توضیح داد: یکی از دغدغه‌های مدیریت شهری مسائل زیست محیطی از جمله آب و فرونشست زمین است که ما به عنوان متولیان شهر پیگیر این حق آبه هستیم.

وی با بیان اینکه پدیده فرونشست باید جدی گرفته شود، ادامه داد:  موضوع فرونشست زمین یک بحث جدید و خاص شهر اصفهان نیست و نباید در پرداختن به این موضوع اغراق گردد، زیرا پیامدهای منفی به دنبال خواهد داشت.

این مقام مسئول اظهار کرد: لازم است تا در مطالبه‌گری  های خود دقت بیشتری داشته باشیم تا این امر منجر به خودزنی، و از بین رفتن سرمایه گذاری در شهر نشود.

وی در خصوص خواهرخوانده های شهر اصفهان گفت: با داشتن ۱۵ خواهر خوانده به دنبال توسعه خواهرخواندگی‌ها هستیم و در تلاش هستیم تا از ظرفیت تفاهم‌نامه‌ها نیز استفاده کنیم .

شهردار اصفهان در ارتباط با بافت تاریخی کلانشهراصفهان بیان داشت: حفاظت و صیانت از هویت شهر و بافت تاریخی آن به عهده همگی ماست و اگر جایی دیدید که در نقطه‌ای هویت شهر به خطر افتاده حتماً به ما اعلام کنید تا با آن برخورد شود.

علی قاسم زاده گفت : شهرداری اصفهان در حال حاضر حدود ۲۴ هزار نیرو دارد که ۴ هزار نفر رسمی و بقیه قراردادی هستند و شرکت‌ها که این نیروها را جذب کرده‌اند باید حقوق آنها را تأمین کنند و  شهرداری سعی کرده مسائل قانونی را رعایت کند و پرداخت بر اساس قانون کار را انجام می دهد و  نظارت و رصد را در این زمینه بیشتر کردیم، اما اداره کار نیز باید وظایف خود را انجام دهد.