به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز به نقل از خبرگزاری رویترز، وزیر امورخارجه آمریکا در آتن گفت: بر عهده ایران است که به چالش پیرامون برنامه هسته‌ای‌اش رسیدگی کند.   آنتونی بلینکن، وزیر امورخارجه آمریکا در یک کنفرانس خبری در آتن تلاش کرد در موضوع همکاری‌های ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی توپ را به زمین […]

به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز به نقل از خبرگزاری رویترز، وزیر امورخارجه آمریکا در آتن گفت: بر عهده ایران است که به چالش پیرامون برنامه هسته‌ای‌اش رسیدگی کند.

 

آنتونی بلینکن، وزیر امورخارجه آمریکا در یک کنفرانس خبری در آتن تلاش کرد در موضوع همکاری‌های ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی توپ را به زمین تهران بیندازد و در اظهاراتی مداخله‌جویانه گفت که ایران باید درخصوص برنامه هسته‌ای خود تعامل کند.

 

وی در ادامه ادعاهای خود گفت: ما همچنان بر این باوریم که با توجه به برنامه هسته‌ای (ایران)، موثرترین و پایدارترین راه برای مقابله با این چالش از طریق دیپلماسی است. اما در حال حاضر، این تلاش‌ها در اولویت قرار ندارند، زیرا ایران به شکل معناداری مشارکت نمی‌کند.

 

بلینکن افزود: اما درها برای پیشبرد دیپلماسی همیشه باز است. خیلی چیزها به این بستگی دارد که ایران چه می‌گوید و چه می‌کند و اینکه آیا تعامل می‌کند، یا نه.