به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز به نقل از شرکت فولاد مبارکه اصفهان،مدیران روابط عمومی گروه فولاد مبارکه با محوریت روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه، روز یکشنبه ۲۴ مهرماه ۱۴۰۱ در محل مجموعه فرهنگی- ورزشی فردوس گرد هم آمدند تا در فضایی کاملا صمیمی، نقاط قوت و قابل‌بهبود در حوزه هماهنگی و ارتباط میان‌گروهی، هم‌افزایی، انسجام، […]

به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز به نقل از شرکت فولاد مبارکه اصفهان،مدیران روابط عمومی گروه فولاد مبارکه با محوریت روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه، روز یکشنبه ۲۴ مهرماه ۱۴۰۱ در محل مجموعه فرهنگی- ورزشی فردوس گرد هم آمدند تا در فضایی کاملا صمیمی، نقاط قوت و قابل‌بهبود در حوزه هماهنگی و ارتباط میان‌گروهی، هم‌افزایی، انسجام، همدلی و هم‌راستایی هرچه بیشتر برای تحقق اهداف کلان گروه و ارتقای برند سازمانی را مورد بررسی قرار دهند.

در این گردهمایی که مدیر امور شرکت‌ها و سرپرست راهبری شرکت‌های فولاد مبارکه نیز در آن حضور داشتند، محمدجواد براتی، مدیر روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه، ضمن ابراز خرسندی از گرد هم آمدن تمامی مدیران و کارگزاران روابط عمومی گروه فولاد مبارکه برای هدفی مشترک گفت: در این فرصت با ظرفیت‌ها و کاستی‌های روابط عمومی‌ها در گروه فولاد مبارکه آشنا شدیم.

وی خاطرنشان کرد: در این گردهمایی صمیمانه مصمم‌تر شدیم تا با انسجام و همگرایی بیشتر و همکاری سایر همکاران حوزه روابط عمومی گروه فولاد مبارکه، برای امیدآفرینی در جامعه که همواره مورد تأکید مدیریت ارشد سازمان بوده است، تلاش کنیم.

وی بر ضرورت تقویت هماهنگی و ارتباط بین روابط عمومی‌های گروه فولاد مبارکه تأکید و اظهار کرد: سیاست‌های حوزه روابط عمومی گروه فولاد مبارکه از سوی مدیرعامل فولاد مبارکه به کلیه شرکت‌های زیرمجموعه ابلاغ‌ شده و انتظار می‌رود این سیاست‌ها به‌طورجدی پیگیری و اجرا شوند.

وی افزود: این گردهمایی در راستای ارتقای ارتباط تنگاتنگ بین واحدهای روابط عمومی کل شرکت‌های گروه فولاد مبارکه برگزار شده و فرصتی را برای شنیدن مسائل روابط عمومی شرکت‌های زیرمجموعه فراهم کرده است.

مدیر روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه با اشاره به جایگاه شرکت فولاد مبارکه خاطرنشان کرد: ما در مجموعه‌ای کار می‌کنیم که ۱٫۵ درصد GDP کشور را به خود اختصاص داده است؛ ازاین‌رو باید بدانیم چه رسالت بزرگی بر عهده‌ داریم.

لزوم یکپارچگی میان روابط عمومی‌های گروه فولاد مبارکه

وی در ادامه، یکپارچگی روابط عمومی‌های گروه فولاد مبارکه را ضروری دانست و گفت: هرکس باید وظیفه خود را در زمان خود به بهترین شکل ممکن انجام دهد. هریک از شرکت‌های زیرمجموعه فولاد مبارکه جزئی از یک کل بزرگ هستند و روابط عمومی این شرکت‌ها باید در راستای منافع و اهداف سازمان با یکدیگر هماهنگ باشند.

به گفته براتی، روابط عمومی‌ها با معرفی دستاوردها، جایگاه آن سازمان را ارتقا می‌دهند. به خاطر داشته باشیم با عنایت به اینکه رویکرد شرکت و گروه فولاد مبارکه در راستای اهداف اقتصادی و سیاست‌های دولت مردمی است، توقع داریم این رویکردها در شرکت‌های زیرمجموعه فولاد مبارکه نیز ریل‌گذاری شوند.

ایجاد هم‌افزایی برای تحقق یک آرمان گروهی

وی با تأکید بر ضرورت برقراری ارتباط نزدیک روابط عمومی‌ها با سطوح مختلف شرکت با رعایت ضوابط و ساختارهای مشخص بیان داشت: ضرورت دارد مدیران عامل شرکت‌های زیرمجموعه فولاد مبارکه نیز اعتبار موردنیاز واحدهای روابط عمومی را تأمین و آن‌ها را در مسیر دست‌یابی به اهداف خود یاری کنند.

مدیر روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه تأکید کرد: شناسایی و ارتباط روابط عمومی‌های شرکت‌های زیرمجموعه فولاد مبارکه با یکدیگر برای آشنایی با عملکرد کلی و ایجاد هم‌افزایی برای تحقق یک کار گروهی ضروری است. این شرکت‌ها در انجام وظایف خود، در کنار رویکرد استفاده از حرفه‌ای‌ترین‌ها، باید رویکرد استفاده از ظرفیت‌های منطقه‌ای و محلی را نیز داشته باشند.

براتی با بیان اینکه یکی دیگر از وظایف روابط عمومی تعامل سازنده و ارزش‌آفرین با جامعه در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی است، متذکر شد: مسئولیت اجتماعی در نگاه فولاد مبارکه رسالتی در مسیر شهروند-شرکتی مسئولیت‌پذیر برای خلق ارزش در جامعه برای آینده بهتر است.

مدیر روابط عمومی فولاد مبارکه در بخش پایانی سخنان خود اظهار داشت: عملکرد روابط عمومی شرکت‌های زیرمجموعه فولاد مبارکه برای شناسایی نقاط قوت و قابل‌بهبود در حال ارزیابی است و به‌طور قطع با عنایت به نتایج این ارزیابی، تلاش خواهیم کرد رویه‌ها نیز بر اساس سیاست‌های ابلاغی اصلاح شوند.

در این گردهمایی مدیر سرمایه‌گذاری و امور شرکت‌های فولاد مبارکه و برخی از مدیران روابط عمومی گروه فولاد مبارکه درباره اهمیت و تأثیر این همایش چنین گفتند:

نبی‌اله فرهمند، مدیر سرمایه‌گذاری و امور شرکت‌های فولاد مبارکه

برای داشتن یک روابط عمومی موفق، داشتن منابع مالی، حمایت مدیریت، نیروی انسانی متخصص و متعهد و دست‌یابی به فناوری روز ضروری است. ازنظر چارت سازمانی آن دسته از روابط عمومی شرکت‌های زیرمجموعه گروه فولاد مبارکه که به توسعه چارت نیاز دارند، باید بازنگری و حمایت شوند تا بتوانند سیاست‌های ابلاغی شرکت مادر را به‌طور کامل اجرا و در این زمینه ایفای نقش کنند.

مدیران روابط عمومی شرکت‌های زیرمجموعه ملزم به اجرای مجموعه سیاست‌های حوزه روابط عمومی گروه فولاد مبارکه هستند و مدیریت امور شرکت‌ها نیز به‌عنوان تسهیلگر امور به دنبال شکل‌گیری تعاملات سازنده میان روابط عمومی شرکت‌های زیرمجموعه فولاد مبارکه و درنهایت دست‌یابی به اهداف کلان سازمان در این حوزه است.

با توجه به اینکه کار حوزه روابط عمومی نیاز به تخصص دارد، ضرورت دارد مدیران روابط عمومی با ساختاری مناسب در حوزه سرمایه‌های انسانی، فعالیت‌های خود را به شکل هدفمند و در راستای اهداف سازمان پیش ببرند. در نظر داشته باشیم عملکرد و خروجی کمی و کیفی روابط عمومی‌ها لزوم وجود روابط عمومی و اهمیت فعالیت‌ها در این حوزه را اثبات می‌کند.

صفریان، مدیر روابط عمومی شرکت فولاد هرمزگان

این گردهمایی که از سوی مدیر روابط عمومی فولاد مبارکه برنامه‌ریزی و برگزار شد، اقدامی خلاقانه و مؤثر بود. چنین اقداماتی هماهنگی بیشتر روابط عمومی‌ها و رفع چالش‌ها را در پی دارد و موجب می‌شود اعضا و مدیران و کارشناسان و کارکنان روابط عمومی‌های گروه با هم‌افزایی بیشتر در مسیر تحقق اهداف شرکت مادر گام بردارند. بعضا شاهدیم که در روابط عمومی‌ها که خود متولیان ارتباط و همگرایی هستند، در اثر حجم و تعدد کارها، ارتباط بین‌گروهی مغفول می‌ماند که چنین نشست‌هایی این جای خالی را پر می‌کند.

با توجه به اینکه فولاد هرمزگان یکی از شرکت‌های استراتژیک گروه فولاد مبارکه است، روابط عمومی آن نیز با توجه به فرایند کاری موجود ارتباط بسیار نزدیکی با روابط عمومی و مجموعه فولاد مبارکه دارد. این همکاری‌ها همواره در راستای سیاست‌های ابلاغی شرکت و روابط عمومی فولاد مبارکه بوده و خواهد بود.

فولاد مبارکه یک دانشگاه جامع است و تجارب خوبی به‌ویژه در حوزه روابط عمومی در این شرکت نهادینه ‌شده است و سایر شرکت‌های هلدینگ می‌توانند به نحو شایسته از این تجارب و دانش بهره کافی ببرند.

میرصالحیان، مدیر روابط عمومی باشگاه فرهنگی-ورزشی فولاد مبارکه سپاهان

به‌طور مشخص، علاوه‌بر نقش‌های ذاتی روابط عمومی در باشگاه فولاد مبارکه سپاهان، یک نقش دیگر به نام نقش پدافندی به این امور سپرده ‌شده است. به‌عبارت‌دیگر، وظیفه دفاع از ارزش‌ها و هویت و حیثیت باشگاه نیز بر عهده روابط عمومی است که با توجه به شأن و جایگاه باشگاه و همچنین شرکت معظم فولاد مبارکه، رسالت سنگینی است. با توجه به اینکه باشگاه فولاد مبارکه سپاهان باید فعالیت‌های ۹۰ تیم ورزشی و ۲۵۰۰ ورزشکار را پوشش دهد، برنامه‌ریزی‌ها به‌گونه‌ای در نظر گرفته ‌شده است که به‌صورت کاملا هوشمندانه در مسیر ارزش‌های سازمانی شرکت فولاد مبارکه و همسو با روابط عمومی شرکت مادر گام برداریم.

محمدی رفیعی، معاون توسعه سرمایه‌های انسانی و سرپرست روابط عمومی شرکت فولاد سنگان

برگزاری این گردهمایی‌ها باعث می‌شود روابط عمومی‌ها همسو با روابط عمومی شرکت مادر قدم بردارند و بر اساس سیاست‌هایی که در شرکت مادر مشخص شده، فعالیت‌ها و برنامه‌های خود را تنظیم و برای اجرای آن‌ها اقدام کنند. در کنار سیاست‌ها و دستورالعمل‌های ابلاغی شرکت اصلی، در مناطق مختلف روابط عمومی‌ها وظایف خاص خود را نیز دارند. در منطقه‌ای مانند خواف و سنگان می‌طلبد که فعالیت‌ها با توجه به فرهنگ و نیاز آن جامعه دنبال شود و خوشبختانه با تلاش و همکاری همکاران در روابط عمومی توانسته‌ایم شناخت خوبی از نیازها و بسترهای کاری آن منطقه به دست آوریم و گام‌های خوبی نیز برداشته‌ایم که نتایج برداشتی و بازخوردها نشان می‌دهد در مسیر درستی در حال حرکتیم.

ستوده نیک، رئیس روابط عمومی شرکت فلزتدارک

متخصصان حوزه روابط عمومی از روابط عمومی‌ به‌عنوان بازوی مدیریت در ارتباط با ذی‌نفعان داخل و خارج از سازمان نام ‌برده‌اند که می‌تواند با نقش‌آفرینی و پیش‌بینی‌های به‌موقع و مؤثر در پیشگیری و کاهش آسیب‌ها و تهدیدهای احتمالی، سازمان را حمایت کند.

پیش‌ازاین، در بحث مدیریت بحران از ۲۴ ساعت طلایی نام‌ برده می‌شد، ولی در حال حاضر، این دقایق و حتی ثانیه‌ها هستند که می‌توانند در این زمینه مهم باشند و این روابط عمومی‌ها هستند که در شرایط سخت و بحرانی باید هوشیارانه به مدد سازمان بیایند. بدون شک برقراری ارتباط و آشنایی با اهداف شرکت اصلی می‌تواند در کاهش حداکثری بحران‌ها و چالش‌ها مؤثر باشد.