به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز، با حضور رئیس کل دادگستری استان در دانشگاه آزاد خوراسگان، تفاهم‌نامه‌ای فی مابین معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری و دانشگاه آزاد خوراسگان به منظور راه‌اندازی شعبه برای برگزاری دادگاه‌های مجازی، به امضا رسید. حجت الاسلام و المسلمین اسداله جعفری رییس کل دادگستری استان در تشریح این خبر اظهار کرد: […]

به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز، با حضور رئیس کل دادگستری استان در دانشگاه آزاد خوراسگان، تفاهم‌نامه‌ای فی مابین معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری و دانشگاه آزاد خوراسگان به منظور راه‌اندازی شعبه برای برگزاری دادگاه‌های مجازی، به امضا رسید.

حجت الاسلام و المسلمین اسداله جعفری رییس کل دادگستری استان در تشریح این خبر اظهار کرد: با توجه به حجم بالای کار در شعب رسیدگی کننده به پرونده در دادگستری استان و عدم امکان حضور فیزیکی دانشجویان رشته حقوق و دانش‌آموزان در شعب دادسرا و دادگاه، با انعقاد تفاهم‌نامه‌ای بین معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اصفهان و دانشگاه آزاد خوراسگان، محلی برای راه‌اندازی شعبه مجازی دادگاه، جانمایی و تجهیز شد.

وی هدف از انعقاد این تفاهم‌نامه را دسترسی آسان و آشنایی دانش‌آموزان و دانشجویان با قوانین، فضای محاکم و روند رسیدگی به پرونده از ابتدا تا صدور حکم و آگاهی بخشی به آنان اعلام کرد.

رئیس دستگاه قضایی استان از تخصیص قضات، کارشناسان، ضابطین قضایی و وکلای مدافع برای حضور در این شعب و ایجاد شبیه‌سازی فضای محاکم برای جامعه هدف، خبر داد.

حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین جعفری در پایان ابراز امیدواری کرد: در کنار اجرای طرح زنگ قانون و سفیران پیشگیری در دانشگاه‌ها و مدارس استان و آگاهی‌بخشی به بیش از ده‌هزار دانشجو و دانش‌آموز، این طرح نیز در راستای پیشگیری از وقوع جرم و دسترسی به اهداف سند تحول قضایی موثر باشد.