به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز، با پیگیری مدیریت مخابرات کاشان و به همت تلاشگران معاونت ارتباطات سیار مخابرات منطقه اصفهان، اولین سایت ۵G همراه اول در مسکن مهر کاشان نصب و راه اندازی شد. ، با این اقدام در راستای برقراری عدالت ارتباطی و ارتقاء ارتباطات، با بروزرسانی تجهیزات سایت BTS  مسکن مهر، این سایت […]

به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز، با پیگیری مدیریت مخابرات کاشان و به همت تلاشگران معاونت ارتباطات سیار مخابرات منطقه اصفهان، اولین سایت ۵G همراه اول در مسکن مهر کاشان نصب و راه اندازی شد.

، با این اقدام در راستای برقراری عدالت ارتباطی و ارتقاء ارتباطات، با بروزرسانی تجهیزات سایت BTS  مسکن مهر، این سایت به تکنولوژی ۵G مجهز شد و موجبات افزایش کیفیت سرویس های همراه اول در این منطقه از شهر فراهم شد.

گفتنی است؛ مشترکان همراه اول که دارای گوشی ۵G هستند، می توانند در نقاط تحت پوشش از جدیدترین و سریع ترین اینترنت همراه بهره مند شوند؛ همچنین برای سایر مشترکان که گوشی ۵G ندارند از طریق مودم و سرویس وای فای امکان استفاده از این فناوری وجود دارد.

تفاوت کلیدی ۵G و سایر نسل‌ های گذشته اینترنت چیست؟

آنچه در نسل اول موبایل شاهد آن بودیم پیدایش نسل ۲ (۲G) یا استاندارد آنالوگ بود که انتقال صدا را از طریق تلفن‌ های همراه میسر نمود. نسل ۲ (۲G) با دیجیتالی کردن انتقال صوتی گامی فراتر رفت و به طور کامل جایگزین نسل پیش از خود شد. پس از آن با ورود نسل ۳G، نه تنها صدا بلکه انواع دیگر داده‌ ها نیز قابل انتقال شدند. در واقع زمانی که تلفن‌ های خانگی از طریق سرویس Dial-up به شبکه مرکزی متصل می‌شدند، مجموعه داده‌ ها با سرعتی حدود ۱۴.۴ کیلو بایت بر ثانیه انتقال پیدا می‌کردند. با گذر زمان پیشرفت‌ های بیشتری حاصل شد که نتیجه آن معرفی ۴G LTE به شبکه‌ ی مخابراتی تلفن همراه بود. تجربه سرعت بالای انتقال داده در ۴G LTE برای کاربران بسیار لذت بخش بود زیرا آن‌ ها می‌توانستند عکس و ویدیو را با کیفیت مطلوبی مشاهده کنند و در موقعیت‌ های مختلف مکانی از خدمات ۴G LTE بهره ببرند. در نهایت با تبدیل ۴G LTE به ۵G، امروزه امکان کاربرد جدیدترین نسل اینترنت در اختیار ما قرار گرفته است. نسل پنجم اینترنت دارای سرعتی حدود ۱۰ تا ۲۰ برابر بیشتر از نسخه ۴G است که دنیای کاملا جدیدی را پیش روی کاربران به خصوص طرفداران بازی‌ های کامپیوتری قرار داده است.

سرعت و دسترسی ۵G چگونه است؟

سرعت اینترنت ۵G دارای قابلیت حداکثری ۲۰ گیگابایت در ثانیه است در حالی که حداکثر سرعت ۴G تنها ۱ گیگابایت بر ثانیه بود؛ همچنین ۱۰ برابر نسبت به نسل پیش از خود تاخیر کمتری دارد. بنابراین سرعت اینترنت ۵G تجربیات متفاوتی را در کاربردهای دیجیتالی مبتنی بر اینترنت مانند فعالیت‌ های تجاری، کنفرانس‌ های ویدیویی، خودروی متصل و بازی‌ های آنلاین رقم زده است.