به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز، رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان از انهدام ۱۶۵ باند سرقت توسط پلیس آگاهی این فرماندهی طی سال جاری خبر داد و گفت: در این مدت ۸۶۲ میلیارد تومان اموال مسروقه کشف و به مال باختگان مسترد شده است. سرهنگ حسین ترکیان بیان داشت: در سال جاری ۴۰ طرح عملیاتی در […]

به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز، رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان از انهدام ۱۶۵ باند سرقت توسط پلیس آگاهی این فرماندهی طی سال جاری خبر داد و گفت: در این مدت ۸۶۲ میلیارد تومان اموال مسروقه کشف و به مال باختگان مسترد شده است.

سرهنگ حسین ترکیان بیان داشت: در سال جاری ۴۰ طرح عملیاتی در سطح استان با محوریت پلیس آگاهی استان اصفهان اجرا و کارآگاهان موفق به شناسایی و دستگیری ۶۵۲ نفر از محکومان غائب و متواری که اتهام ۴۶۰ نفر از این افراد مرتبط با جرایم سرقت بود شدند.

وی افزود: در این مدت همچنین ۱۶۵ سازمان جرم توسط کارآگاهان پلیس آگاهی استان شناسایی و منهدم شده که ۳۳ درصد از این باندها را سارقان در حرکت تشکیل می دهند. با انهدام این باندها ۸۶۲ میلیارد تومان اموال مسروقه کشف و به مالباختگان مسترد شده است.

رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان گفت: از تعداد ۱۶۵ سازمان جرم منهدم شده، ۷۰ باند در زمینه سرقت منزل، مغازه و اماکن، ۸ باند در زمینه سرقت قطعات و محتویات داخل خودرو، ۲۰ باند در زمینه سرقت به عنف و قاپ زنی، ۵ باند در زمینه سرقت احشام، ۲۱ باند در زمینه سرقت خودرو و موتورسیکلت ، ۲۸ باند در زمینه سرقت سیم برق و تجهیزات مخابراتی، ۳ باند سرقت مسلحانه ، ۳ باند سرقت جیب بری و ۷ باند سرقت های خرد فعال بودند.

این مقام انتظامی از کاهش قابل توجه وقوع برخی از سرقت ها خبر داد و گفت: در سرقت منزل با کاهش ۳٫۵ درصدی، در سرقت مغازه با کاهش ۰٫۷ درصدی، در سرقت قاپ زنی با کاهش ۱۴٫۷ درصدی، در سرقت جیب بری با کاهش ۲۲٫۵ درصدی و در سرقت کش و روزنی با کاهش ۱۵ درصدی در سال جاری مواجه بوده ایم.

سرهنگ ترکیان از برگزاری جلسات و نشست های تعاملی با ادارات برون سازمانی به منظور پیشگیری از وقوع سرقت ها خبر داد و گفت: در سال جاری جلسات تعاملی متعددی با ادارات و سازمان های برون سازمانی نظیر دادگستری، اداره کل زندان ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان، اداره ثبت احوال، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، سازمان پایانه های مسافربری اصفهان ، شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان و … برگزار شد که دستاوردهای خوبی به همراه داشته است.

رئیس پلیس آگاهی استان در خاتمه با تأکید بر این که بسیاری از سرقت ها وابسته به فرصت هستند و اگر شهروندان این فرصت ها را محدود نمایند از وقوع سرقت تا حدود زیادی جلوگیری خواهد شد خاطر نشان کرد: پلیس آگاهی استان با استفاده از کلیه ظرفیت های سازمانی و بهره گیری از دانش فنی و علمی در ایام نوروز تدابیر ویژه ای جهت برخورد مقتدرانه با سارقان اتخاذ کرده و در این راه از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد.