به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز، رئیس جمهور گفت: اندیشه آیت‌الله مصباح در همه جا از جمله مراکز فکری و فرهنگی مورد استفاده قرار گیرد.   حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی صبح امروز ۹ دی ۱۴۰۲ در «در کنگره ببین المللی اندیشه های علامه مصباح یزدی»، آن مرحوم را فقیهی نستوه، فیلسوفی بزرگوار و متفکری اندیشمند […]

به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز، رئیس جمهور گفت: اندیشه آیت‌الله مصباح در همه جا از جمله مراکز فکری و فرهنگی مورد استفاده قرار گیرد.

 

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی صبح امروز ۹ دی ۱۴۰۲ در «در کنگره ببین المللی اندیشه های علامه مصباح یزدی»، آن مرحوم را فقیهی نستوه، فیلسوفی بزرگوار و متفکری اندیشمند خواند و گفت: در این مدت بعد از رحلت آیت‌الله مصباح یزدی ، مقام معظم رهبری جامعه علمی، فکری، اندیشه‌ای و انقلابی کشور را در چند نوبت به شخصیت، جامعیت و ظرفیت وجودی ایشان که می‌تواند برای مراکز علمی، فکری و فرهنگی ما چراغ راه و مصباح باشد، توجه دادند.

 

وی ادامه داد: باید از موسسه نشر آثار ایشان، موسسه امام خمینی و فرزندان، داماد، وابستگان و شاگردان آیت‌الله مصباح تشکر کنم که مطالب ایشان را جمع‌آوری و منقح و به مراکز حوزوی و دانشگاهی عرضه می‌کنند و این همان تاکید مقام معظم رهبری است که اندیشه آیت‌الله مصباح در همه جا از جمله مراکز فکری و فرهنگی مورد استفاده قرار گیرد.

 

رئیسی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به روز نهم دی، خاطرنشان کرد: در روز بصیرت حقیقتا مردم نشان دادند که فتنه را خوب شناختند و غبار را کنار زدند و به تبعیت از رهبری فرزانه انقلاب به صحنه آمدند و به صورت خودجوش اعلام موضع کردند و در روز نهم دی جریان فتنه را خاتمه دادند.

 

وی اضافه کرد: این روز حقیقتا یک حماسه بزرگ است و باید همواره در تاریخ ملت ما بماند که مردمی یک روز احساس کردند که جریانی آمده و می‌خواهد انحراف ایجاد کند و باید حضورشان به این انحراف و فتنه خاتمه دهد. این حضور بسیار اثربخش مردم در عرصه، فتنه را تمام کرد و این روز بیاد به عنوان روز بصیرت برای بصیرت‌آفرینی در جامعه ما همواره بماند و ابعاد این روز و حرکت بزرگ جامعه ایران، بیش از پیش تبیین شود.

 

رئیس دولت سیزدهم همچنین تاکید کرد: ان‌شاءالله بتوانیم در این روز بصیرت و میثاق با ولایت تا آخرین نفسمان در مسیر ولایت گام برداریم و کار و فعالیتمان مورد عنایت امام عصر (عج) قرار بگیرد. یقین و باور داریم با این بصیرت و روشن‌بینی، حتما جریان بدخواه و معاند به حاشیه رانده شده و بیشتر رانده خواهد شد.