به گزارش حضور آنلاین؛ استاندار اصفهان گفت: متاسفانه با توجه به فراگیر شدن بیماری کرونا امسال اصفهان پذیرای گردشگران نوروزی نیست. عباس رضایی در برنامه گفتگوی هفته اظهار داشت: امسال  با توجه به شیوع  بیماری کرونا برای پذیرایی از مسافران و گردشگران نوروزی نمی توانیم میزبان مناسبی برای هموطنانمان در اقصی نقاط استان اصفهان باشیم. […]

به گزارش حضور آنلاین؛ استاندار اصفهان گفت: متاسفانه با توجه به فراگیر شدن بیماری کرونا امسال اصفهان پذیرای گردشگران نوروزی نیست.

عباس رضایی در برنامه گفتگوی هفته اظهار داشت: امسال  با توجه به شیوع  بیماری کرونا برای پذیرایی از مسافران و گردشگران نوروزی نمی توانیم میزبان مناسبی برای هموطنانمان در اقصی نقاط استان اصفهان باشیم.

وی با اشاره به ضرورت پرهیز از خریدهای غیر ضروری تاکید کرد: مردم خودشان باید این مساله را رعایت کنند و به عنوان مثال خرید یا تعویض طلا، خرید کیف و کفش، لباس و پارچه و مانند آن اگر در مقطع زمانی دیگری هم انجام شود هیچ مشکلی برای فرد و جامعه بوجود نمی‌آورد.

استاندار اصفهان افزود: البته برخی خریدها مثل مایحتاج منزل و خوراکی‌ها ضروری است و حتی فروشندگان این اقلام و بازارهای ارائه دهنده باید ساعات کاری خود را به منظور فرصت خدمات‌دهی بیشتر و کاهش جمعیت افزایش دهند.

وی ادامه داد: تمام تلاش و دغدغه مجموعه اجرایی استان ضمن ایجاد آرامش، حفظ سلامتی مردم و برآورده کردن مطالبات آن‌ها در چهارچوب قوانین و مقتضیات است.

رضایی با اشاره به اینکه نقاهتگاه‌هایی به منظور نگهداری از بهبودیافتگان بیمارستانی در نظر گرفته شده است، اظهار کرد: این نقاهتگاه‌ها مخصوص پذیرش بهبود یافتگان این بیماری از نزدیک‌ترین مناطق پیرامون نقاهتگاه‌هاست و قرار نیست بیماری از استان‌های دیگر پذیرش شود.

وی بیان کرد: وجود بیماری کرونا به معنای وجود بحران در جامعه نیست، بلکه یک وضعیت خاصی است که مردم با صبر و بردباری، همراهی و رعایت اصول بهداشتی از این مقطع عبور خواهند کرد.

عباس رضایی در ادامه خاطر نشان کرد: مردم اصفهان با مراجعه به پایگاه salamat.gov.ir در طرح غربالگری الکترونیک کرونا شرکت کنند، زچون این کار در سنجش فراگیری کرونا و مدیریت آن بسیار موثر است.

استاندار اصفهان با تاکید بر عدم پذیرش مسافر در استان اصفهان در نوروز ۹۹، گفت: تمهیداتی چون ممنوعیت دایر شدن کمپ‌ها و پذیرش مسافر در قالب مدارس، خانه‌های استیجاری، مسافر خانه‌ها، ورزشگاه‌ها و امثال آن در دستور کار قرار گرفته است‌ و دستگاه قضایی استان با افراد خاطی با قاطعیت برخورد می‌کند.