به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز، سخنگوی شورای نگهبان گفت: نظر شورای نگهبان درباره لایحه بودجه ۱۴۰۳ امروز به مجلس شورای اسلامی اعلام می‌شود.   ، هادی طحان نظیف عضو حقوقدان و سخنگوی شورای نگهبان پیش از ظهر دوشنبه ۲۳ بهمن ۱۴۰۲ در نشستی خبری به ارائه گزارشی از روند بررسی بودجه ۱۴۰۳ در شورای نگهبان […]

به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز، سخنگوی شورای نگهبان گفت: نظر شورای نگهبان درباره لایحه بودجه ۱۴۰۳ امروز به مجلس شورای اسلامی اعلام می‌شود.

 

، هادی طحان نظیف عضو حقوقدان و سخنگوی شورای نگهبان پیش از ظهر دوشنبه ۲۳ بهمن ۱۴۰۲ در نشستی خبری به ارائه گزارشی از روند بررسی بودجه ۱۴۰۳ در شورای نگهبان پرداخت و گفت: بر اساس اصلاحیه قانون آیین‌نامه داخلی مجلس تغییری را در روند بررسی بودجه ۱۴۰۳ داشتیم و از امسال قانون بودجه بصورت دو بخشی تصویب می‌شود؛ ابتدا احکام بررسی می‌شود و تبدیل به قانون می‌شود و سپس جداول و ارقام تنظیم می‌گردد.

 

سخنگوی شورای نگهبان با بیان اینکه نظر شورای نگهبان درباره بودجه ۱۴۰۳ امروز به مجلس اعلام می‌شود، افزود: یکی از ایرادات کلی ما راجع به جداول کلی بودجه بود؛ بر اساس ماده ۱۸۲ آیین‌نامه داخلی جداول باید به ضمیمه متنی که به شورا ارسال می‌شود ارسال می‌شد که این اتفاق نیفتاد و این موضوع مورد ایراد شورای نگهبان قرار گرفت.

 

سخنگوی شورای نگهبان تصریح کرد: برای ما مهم است که میان منابع و مصارف بودجه تراز وجود داشته باشد و منابع باید روشن باشد. برای مثال درباره تایید بدهی دولت به سازمان تأمین اجتماعی، افزایش برخی از مزایا و افزایش بودجه برخی دستگاه‌ها ابهاماتی وجود داشت و باید منابع روشن شود.

 

طحان نظیف تاکید کرد: در جای جای لایحه بودجه سال آینده به برنامه هفتم توسعه ارجاع شده بود در حالی که هنوز لایحه برنامه هفتم توسعه تبدیل به قانون نشده است.

 

وی ادامه داد: متناسب سازی حقوق بازنشستگان از محل افزایش یک درصدی مالیات بر ارزش افزوده در نظر گرفته شده بود که خلاف موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد.

 

سخنگوی شورای نگهبان اظهار کرد: واردات خودروهای برقی و هیبریدی هم از جمله مصوبات مجلس در لایحه بودجه سال آینده بود که تأیید شد.

 

وی تاکید کرد: درباره حقوق و دستمزد هم باید گفت که تایید شد و مصوبه مجلس برای افزایش ۲۰ درصدی حقوق شاغلان و بازنشستگان برخلاف موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد.