به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز،رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان اردستان گفت: الحاق ۶۶ هکتار اراضی اردستان برای ساخت نهضت ملی مسکن در دست پیگیری است امیرحسین زرگری بیان داشت:در راستای تامین زمین مورد نیاز، درخواست الحاق اراضی به محدوده شهر شامل حدود ۳۹ هکتار در شهر اردستان، حدود ۱۷ هکتار در شهر زواره و […]

به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز،رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان اردستان گفت: الحاق ۶۶ هکتار اراضی اردستان برای ساخت نهضت ملی مسکن در دست پیگیری است

امیرحسین زرگری بیان داشت:در راستای تامین زمین مورد نیاز، درخواست الحاق اراضی به محدوده شهر شامل حدود ۳۹ هکتار در شهر اردستان، حدود ۱۷ هکتار در شهر زواره و حدود ۱۰ هکتار در شهر مهاباد انجام پذیرفته است.

وی در خصوص وضعیت طرح نهضت ملی مسکن این شهرستان اظهار داشت: با هدف تسهیل و تسریع در خدمت رسانی و کاهش زمان انتظار پاسخ دهی به متقاضیان این طرح، با برنامه ریزی‌هایی که در اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان انجام شد دسترسی‌های لازم برای سامانه های مرتبط در شهرستان اخذ و رسیدگی به درخواست‌های متقاضیان در کمترین زمان ممکن انجام پذیرفت.

این مقام مسئول افزود: براین اساس مشکلات ثبت نامی ۹۵۰ نفر از متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن شهرستان اردستان بررسی و رفع شد و پس از رسیدگی های لازم فرم (ج) ۱۲۸ نفر از متقاضیان نیز اصلاح شد. همچنین فرم ج ۵۲۰ نفر از متقاضیان تسهیلات مسکن در این اداره مورد بررسی قرار گرفت.

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان اردستان اذعان داشت: این اداره همسو با سیاست گذاری‌های اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان، در راستای فراهم نمودن دسترسی اقشار مختلف جامعه به مسکن ارزان قیمت و با کیفیت همواره پیگیری‌های لازم را بعمل آورده است، بر این اساس تعداد ۴۳۲ واحد مسکونی جهت اختصاص به متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن شهرستان اردستان و ۴۲۶ واحد مسکونی جهت تخصیص به متقاضیان طرح محرومان (کریمان) در نظر گرفته شده است.

وی گفت: با توجه به اینکه ثبت نام در طرح نهضت ملی مسکن این شهرستان در هر سه شهر اردستان، زواره و مهاباد انجام شده لذا در راستای تامین زمین مورد نیاز درخواست الحاق اراضی به محدوده شهر شامل حدود ۳۹ هکتار در شهر اردستان، حدود ۱۷ هکتار در شهر زواره و حدود ۱۰ هکتار در شهر مهاباد انجام پذیرفته است.

زرگری در خصوص واگذاری‌های اراضی ملی این شهرستان با کاربری‌های مختلف بیان داشت: امسال مزایده عمومی ۱۱ پلاک تجاری برگزار و قرارداد واگذاری این اراضی نیز تنظیم شد همچنین سند قطعی واگذاری‌های سنوات قبل به تعداد ۵۵ فقره انتقال یافت.

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان اردستان عنوان کرد: مطابق با سیاست گذاری‌های معاونت املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان، تعداد ۵۰ قطعه زمین مسکونی در شهر اردستان و شش قطعه  زمین در شهر مهاباد جهت تامین مسکن اقشار ویژه واگذار شد.