به گزاش پایگاه خبری پیداگرنیوز، مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی اصفهان از افزایش ۷۰۰ هکتاری مزارع کشت گیاهان دارویی در یک سال گذشته در اصفهان خبرداد. احمدرضا رییس‌زاده با اشاره به کشت گیاهان داروی در هشت هزار و ۳۵۰ هکتار مزارع استان گفت: توسعه کشت گیاهان دارویی در راستای تغییر و اصلاح الگوی کشت […]

به گزاش پایگاه خبری پیداگرنیوز، مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی اصفهان از افزایش ۷۰۰ هکتاری مزارع کشت گیاهان دارویی در یک سال گذشته در اصفهان خبرداد.

احمدرضا رییس‌زاده با اشاره به کشت گیاهان داروی در هشت هزار و ۳۵۰ هکتار مزارع استان گفت: توسعه کشت گیاهان دارویی در راستای تغییر و اصلاح الگوی کشت انجام می‌شود.

وی افزود: با توجه به کمبود منابع آبی در این خطه، گیاهان دارویی، صنعت مناسب و جایگزین خوبی برای سایر صنایع کشاورزی به شمار می‌رود.

رییس زاده با اشاره به تولید سالانه ۷۰ هزار تن انواع گیاهان دارویی در این استان گفت: اصفهان با تولید سالانه ۱۱ هزار تن گل محمدی در سطح سه هزار و ۶۵۰ هکتار از مزارع، رتبه سوم و با تولید ۱۰ تن زعفران در سطح یک هزار و ۶۰۰ هکتار از مزارع رتبه چهارم کشوری را در اختیار دارد.

به گفته مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی اصفهان حدود ۲ هزار واحد سنتی و حدود ۳۰ واحد صنعتی در بخش فرآوری، بسته‌بندی و صادرات گیاهان دارویی و دارو‌های گیاهی در این خطه فعالیت دارند.