به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز،رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان با اشاره به افزایش کلاهبرداری با شگرد ارسال پیامک  جعلی سامانه ابلاغ الکترونیک قضایی (ثنا) به شهروندان در این خصوص هشدار داد. سرهنگ سید مصطفی مرتضوی گفت: اخیراً شاهد افزایش پیامک های جعلی به بهانه ثبت نام و مشاهده ابلاغ الکترونیکی در سامانه […]

به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز،رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان با اشاره به افزایش کلاهبرداری با شگرد ارسال پیامک  جعلی سامانه ابلاغ الکترونیک قضایی (ثنا) به شهروندان در این خصوص هشدار داد.

سرهنگ سید مصطفی مرتضوی گفت: اخیراً شاهد افزایش پیامک های جعلی به بهانه ثبت نام و مشاهده ابلاغ الکترونیکی در سامانه ثنا هستیم که با این شیوه اطلاعات شخصی و بانکی شهروندان را دریافت و از این طریق اقدام به برداشت از حساب آنها می کنند.

وی افزود: غیر از سامانه رسمی و مورد تایید سازمان های مربوطه سایر لینک های متفرقه یا تماس ها و پیامک ها قابل اعتماد نیستند و اغلب این پیام ها از طریق سرشماره های ناشناس ارسال می شوند.

رئیس پلیس فتا استان اصفهان اظهار داشت: متاسفانه برخی از شهروندان در هنگام ورود به سامانه ها به نشانی سایت توجه نکرده و با جستجو از طریق موتورهای جستجو و یا رفتن به لینک‌هایی که در شبکه های اجتماعی معرفی شده در دام سودجویان سایبری گرفتار می‌شوند.

سرهنگ مرتضوی در این خصوص به شهروندان هشدار داد و گفت:  پیامک ارسالی از سوی قوه قضاییه فاقد لینک است و به هیچ وجه جهت مشاهده ابلاغ الکترونیک قضایی نیاز به واریز وجه نمی باشد، بنابراین صرفاً به سامانه eblagh.adliran.ir مراجعه و توصیه اکید می کنیم که شهروندان از رفتن به سایر سایت‌ها و دانلود اپلیکیشن‌های مختلف جداً خودداری کنند.

این مقام انتظامی در خاتمه  خاطر نشان کرد: شهروندان در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی موضوع را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir با ما در‌ میان بگذارند.