به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان اصفهان گفت:برای کاهش مشکلات جامعه عشایری و با هدف بهره مندی از توان و امکانات کمیته امداد، تفاهم نامه “طرح ویژه ارائه خدمات فرهنگی به جامعه عشایری” فی مابین کمیته امداد استان اصفهان و اداره کل امور عشایر منعقد شد. کریم زارع با اعلام […]

به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان اصفهان گفت:برای کاهش مشکلات جامعه عشایری و با هدف بهره مندی از توان و امکانات کمیته امداد، تفاهم نامه “طرح ویژه ارائه خدمات فرهنگی به جامعه عشایری” فی مابین کمیته امداد استان اصفهان و اداره کل امور عشایر منعقد شد.

کریم زارع با اعلام این خبر، اظهار داشت: با هدف افزایش بهره مندی عشایر نیازمند از خدمات کمیته امداد، به منظور بهبود و توسعه وضعیت اجتماعی، اقتصادی و تولیدی ایشان تفاهم نامه طرح ویژه ارائه خدمات فرهنگی به این قشر از جامعه، با اداره امور عشایر استان منعقد شد.

وی با اشاره به تحت پوشش قراردادن خانوارهای عشایری و زنان سرپرست خانوار نیازمند این گروه از جامعه، ادامه داد: ارائه تسهیلات اشتغال به عشایر تحت حمایت و یا عشایر نیازمند ۵ دهک پایین درآمدی جامعه می تواند در توانمندسازی این خانوارها موثر باشد.

زارع همچنین به برگزاری نمایشگاه و یا بازارچه های فصلی اشاره داشت و افزود: مطابق این تفاهم نامه، برنامه ریزی لازم برای حضور عشایر نیازمند تحت حمایت در این نمایشگاه ها فراهم و زمینه بازاریابی و فروش محصولات و تولیدات مددجویان مهیا خواهد شد.

مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان، با تاکید براینکه اداره کل امور عشایر، در این تفاهم نامه به شناسایی و معرفی عشایر نیازمند به شرط سکونت بیشتر ایام سال در استان اصفهان و دارا بودن دهک درآمدی یک تا پنج همکاری خواهد داشت، گفت: کلیه خدمات این نهاد از جمله حمایت از استعدادهای برتر و نخبگان عشایری، کمک هزینه های تحصیلی به دانش آموزان و دانشجویان، کمک هزینه های درمان، جهیزیه و همچنین کمک به رفع سوءتغذیه مادران باردار و شیرده طبق این تفاهم نامه برای عشایر نیازمند نیز فراهم خواهد شد.