به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز، معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان از افتتاح ۱۱۲ پروژه ورزشی استان اصفهان در مرحله دوم طرح شهید سلیمانی خبرداد. آذر کیوان امیرپور گفت: در سال گذشته بیش از ۱۱۰ پروژه ورزشی در استان افتتاح شد که از نظر کیفی مطلوب بودند و در تلاشیم […]

به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز، معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان از افتتاح ۱۱۲ پروژه ورزشی استان اصفهان در مرحله دوم طرح شهید سلیمانی خبرداد.

آذر کیوان امیرپور گفت: در سال گذشته بیش از ۱۱۰ پروژه ورزشی در استان افتتاح شد که از نظر کیفی مطلوب بودند و در تلاشیم تا مرحله دوم طرح شهید سلیمانی را هم استارت بزنیم که در این مرحله هم ۱۱۲ پروژه ورزشی برای سال جاری افتتاح خواهند شد که این طرح‌ها به‌صورت مشارکتی احداث خواهند شد که تفاهم‌نامه آنها در حال انعقاد است و تعدادی از مناطق و نواحی کار را هم شروع کردند؛ سرانه مدارس به شکل قابل‌توجهی افزایش خواهد داشت.

وی اظهار داشت: از ۲۶ مهر لغایت ۲ آبان‌ماه که هفته تربیت‌بدنی و سلامت نام‌گذاری شده است، هر روز با عنوانی نام‌گذاری شده و برنامه‌های ویژه‌ای نظیر پیاده‌روی دبیران تربیت‌بدنی ۶ ناحیه شهر اصفهان در نظر گرفته شده است.

این مقامئ مسئول ادامه داد: با همکاری اداره ورزش و جوانان و شهرداری اصفهان در ۱۰ مدرسه آیین زنگ مرشد برگزار خواهد شد و دانش‌آموزانی که در طرح شهید طوقانی آموزش‌دیده‌اند در ۱۰ مدرسه آیین مرشد خوانی را همراه با ورزش صبحگاهی برگزار خواهند کرد.

امیرپور ابراز داشت: جلسه سرگروه‌های نواحی و مناطق را در مرکز استان و افتتاحیه ۴ پروژه تربیت‌بدنی را در پیش خواهیم داشت؛ در سال جاری برای ۳ منطقه سمیرم، فریدون‌شهر و خور و بیابانک اعتبارات ویژه‌ای منظور شده است و ۱۳ کلاس درس تربیت‌بدنی در مدارس این سه منطقه تجهیز خواهند شد.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: نمایشگاه‌های درس تربیت‌بدنی در این هفته در تعدادی از مدارس استان برگزار خواهند شد و مسابقاتی نیز به همین منظور برنامه‌ریزی‌شده است.

وی یادآور شد: در سال گذشته بیش از ۱۱۰ پروژه ورزشی در استان افتتاح شد که از نظر کیفی مطلوب بودند و در تلاشیم تا مرحله دوم طرح شهید سلیمانی را هم استارت بزنیم که در این مرحله هم ۱۱۲ پروژه ورزشی برای سال جاری افتتاح خواهند شد که این طرح‌ها به‌صورت مشارکتی احداث خواهند شد که تفاهم‌نامه آنها در حال انعقاد است و تعدادی از مناطق و نواحی کار را هم شروع کردند؛ سرانه مدارس به شکل قابل‌توجهی افزایش خواهد داشت.

امیرپور اضافه کرد: طرح‌های شهید طوقانی و شهید خرازی را هم در سال گذشته اجرا کردیم که با استقبال بسیار خوبی از سوی دانش‌آموزان و والدین صورت گرفت در این طرح‌ها به ترتیب تربیت بچه‌مرشد و حضور دانش‌آموزان به هماره اولیا در فضاهای ورزشی طی روزهای پنجشنبه و جمعه را برنامه‌ریزی کردیم.

وی با اشاره به میزبانی از مسابقات فوتسال فرهنگیان کشور در استان اصفهان بیان داشت: شهر گنبدهای فیروزه‌ای به‌عنوان بهترین میزبان این دوره از مسابقات انتخاب شد و در جایگاه نخست قرار گرفت.

امیرپور با اشاره به اجرای طرح عصر ورزش عنوان کرد: در این طرح ۶۷ مدرسه بعدازظهرها میزبان مردم محله هی شهر اصفهان بودند و مردم می‌توانستند از این فضاها استفاده کنند و در فاز دوم که از نیمه دوم آبان‌ماه اجرایی خواهد شد مدارس علاقه‌مند در این طرح ثبت‌نام می‌کنند که به‌صورت ۲ یا ۳ روز در هفته می‌توانند فعالیت کنند.