به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز، رییس کل دادگستری استان اصفهان از افتتاح شعبه ۶۰ حل اختلاف ویژه حل اختلافات تجار و بازرگانان در اصفهان خبرداد. حجت‌الاسلام‌والمسلمین اسداله جعفری در آیین بزرگداشت روز شوراهای حل اختلاف ضمن تبریک این روز ، در خصوص افتتاح شعبه ۶۰ حل اختلاف در اتاق بازرگانی استان اظهار کرد: دستگاه قضایی […]

به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز، رییس کل دادگستری استان اصفهان از افتتاح شعبه ۶۰ حل اختلاف ویژه حل اختلافات تجار و بازرگانان در اصفهان خبرداد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین اسداله جعفری در آیین بزرگداشت روز شوراهای حل اختلاف ضمن تبریک این روز ، در خصوص افتتاح شعبه ۶۰ حل اختلاف در اتاق بازرگانی استان اظهار کرد: دستگاه قضایی در راستای تحقق شعار سال و حمایت از تجار، تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران اقدامات خوبی در ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری استان در دستور کار قرار داد.

وی تاسیس شوراهای حل اختلاف در سال ۱۳۸۱ را از تاسیسات با برکت دستگاه قضایی دانست و گفت: یکی از اهداف عالی در دستگاه قضایی حل اختلاف دعاوی از طریق میانجیگری و حضور معتمدان و ریش سفیدان به منظور گسترش فرهنگ صلح و سازش است چرا که ظرفیت‌های مذهبی و فرهنگی کشور آنچنان غنی است که می‌توان با بهره‌ گرفتن از آن میزان صلح و سازش در جامعه را به شکل چشم‌گیری افزایش داد و تمام تلاش‌ها در شوراهای حل اختلاف باید جهت ترویج این فرهنگ حسنه انجام شود.

رییس کل دادگستری استان اصفهان افزود: یکی از این اقدامات، افتتاح شعبه ۶۰ حل اختلاف در اتاق بازرگانی استان بود که در این شعب دعاوی بین تجار و بازرگانان به شکل تخصصی با هدف ایجاد صلح و سازش بررسی می شود.

حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین جعفری در پایان افتتاح این شعبه حل اختلاف در اتاق بازرگانی را از حیث پیشگیری از ورود پرونده‌های تجار و بازرگانان به دادگستری و اتلاف وقت و هزینه آنها، گامی موثر دانست.

شایان ذکر است در پایان این مراسم از تنی چند از قضات و کارکنان برتر شورای حل اختلاف استان با اهدای لوح، تقدیر به‌عمل آمد.