به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز،رییس کل دادگستری استان اصفهان گفت: به مناسبت فرارسیدن دهه مبارک فجر و میلاد امام جواد (ع) و حضرت علی‌اصغر (ع) اتاق مخصوص نگهداری کودکان در مجتمع قضایی شهید قدوسی اصفهان افتتاح شد. حجت‌الاسلام و المسلمین جعفری در حاشیه افتتاح اتاق کودک در دادگاه خانواده اصفهان با اشاره به اهمیت رعایت […]

به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز،رییس کل دادگستری استان اصفهان گفت: به مناسبت فرارسیدن دهه مبارک فجر و میلاد امام جواد (ع) و حضرت علی‌اصغر (ع) اتاق مخصوص نگهداری کودکان در مجتمع قضایی شهید قدوسی اصفهان افتتاح شد.

حجت‌الاسلام و المسلمین جعفری در حاشیه افتتاح اتاق کودک در دادگاه خانواده اصفهان با اشاره به اهمیت رعایت حقوق کودکان در تمام مکان‌های عمومی بیان داشت: برخی از مراجعین به مجتمع‌های قضایی، مجبور هستند به هر دلیلی به همراه کودکان خود وارد محیط دادگاه شوند و با توجه به جو حاکم بر این گونه مکان‌ها، ممکن است آرامش و روان کودکان تحت تاثیر قرار گیرد.

وی افزود: این موضوع در دادگاه‌های خانواده که برخی اوقات مشاجره‌های لفظی بین زوجین یا خانواده‌های آنها صورت می‌گیرد نمود بیشتری پیدا می‌کند.

رییس دستگاه قضایی استان از معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اصفهان به عنوان پیشنهاد‌دهنده و مجری این طرح نام برد و تصریح کرد: طرح افتتاح اتاق کودک در ساختمان دادگاه خانواده به ابتکار و همت معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرمدادگستری استان اصفهان و با مشارکت نهادهای حمایتی از جمله اداره بهزیستی، شهرداری، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و دیگر نهادهایی که در حوزه حقوق کودک فعالیت‌ دارند اجرا شد که صمیمانه از همه دست‌اندر کاران اجرای این طرح تقدیر و تشکر می کنیم.

جعفری در پایان تقارن افتتاح اتاق کودک در دادگاه خانواده با آغاز دهه مبارک فجر و میلاد حضرت علی اصغر(ع) برگزاری کارگاه حقوق کودک و نوجوان در اصفهان را به فال نیک گرفته و ابراز امیدواری کرد با همکاری و هم‌افزایی تمام نهاد‌های ذیربط اتفاقات مثبتی در عرصه ارتقاء و حفظ حقوق کودکان در جامعه رخ دهد.