به گزارش پیداگر نیوز، رییس کل دادگستری استان اصفهان گفت: حدود نیمی از زندانیان استان اصفهان، نوروز ۱۴۰۰ را در کنار خانواده های خود سپری کردند. محمدرضا حبیبی با اشاره با ابلاغ بخشنامه ای از سوی رییس محترم قوه قضایه به دادگستری های سراسر کشور در ایام نوروز امسال نیز ۶۷۲۲ نفر از زندانیان استان […]

به گزارش پیداگر نیوز، رییس کل دادگستری استان اصفهان گفت: حدود نیمی از زندانیان استان اصفهان، نوروز ۱۴۰۰ را در کنار خانواده های خود سپری کردند.

محمدرضا حبیبی با اشاره با ابلاغ بخشنامه ای از سوی رییس محترم قوه قضایه به دادگستری های سراسر کشور در ایام نوروز امسال نیز ۶۷۲۲ نفر از زندانیان استان اصفهان مشمول این بخشنامه گردیدند.

وی افزود: از این تعداد ۳۷۳ نفر با دارا بودن شرایط بهرمندی از مرخصی پایان حبس از زندان آزاد خواهند شد.

حبیبی با اشاره به این که اعطای این گونه مرخصی ها با هدف کاهش قسمتی از رنج و آلام خانواده های زندانیان صورت می پذیرد گفت: بر اساس رسم دیرینه، هموطنان، نوروز را در کنار خانواده خود و با انجام صله رحم می گذرانند و با این اقدام این تعداد زندانی که نزدیکب به نیمی از زندانیان استان اصفهان می باشند، ایام نوروز را در کنار خانواده های خود سپری می کنند.

این مقام مسئول همچنین یادآور شد: در دوسال گذشته یکی از اصلی ترین سیاست های قوه قضاییه کاهش جمعیت کیفری زندان ها بوده که علاوه بر عفوها و اعطای مرخصی ها، استفاده از پابند الکترونیکی نیز تاثیر به سزایی در کاهش جمعیت کیفری زندان ها داشته و این امر در سال پیش رو با جدیت بیشتری در دستور کار قرار خواهد گرفت.

حبیبی اظهار داشت: استفاده از پابند الکترونیکی باعث می شود افرادی که شرارت یا سابقه کیفری خاصی ندارند  به زندان وارد نشوند و دوران حبس خود را در منزل بگذرانند.

رییس دستگاه قضایی استان در پایان خاطر نشان ساخت:  این عفوها و مرخصی ها و موارد مشابه به هیچ وجه شامل سارقین سابقه دار، افراد شرور، کلاهبرداران عمده و کسانی که مرتکب جرائم جنایی می شوند نخواهد شد.