به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان از تلاش برای معرفی بازار گردشگری اصفهان به گردشگران روسی خبر داد. علیرضا ایزدی ، با اعلام این مطلب گفت: کشور بزرگ روسیه با دارا بودن تنوع قومی و جمعیتی و همچنین با توجه به اینکه دارای رابطه دیرینه‌ای با ایران است و […]

به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان از تلاش برای معرفی بازار گردشگری اصفهان به گردشگران روسی خبر داد.

علیرضا ایزدی ، با اعلام این مطلب گفت: کشور بزرگ روسیه با دارا بودن تنوع قومی و جمعیتی و همچنین با توجه به اینکه دارای رابطه دیرینه‌ای با ایران است و از گذشته‌های دور نیز مرزهای مشترکی با ایران دارد، از موقعیت مناسبی برای گسترش مقوله گردشگری با اصفهان برخوردار است.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان ادامه داد: با توجه به نیاز وافری که به شناخت بازارهای هدف جدید گردشگری برای استان اصفهان داریم، به نظر می‌رسد اصفهان می‌تواند مقصد مناسبی برای گردشگران روسی باشد.

او افزود: امروزه شاهدیم درصد قابل‌توجهی از گردشگری کشورهای جنوب خلیج‌فارس به گردشگران روسی اختصاص‌یافته، حال سؤال این است که چرا ایران و به‌ویژه اصفهان نتواند از این فرصت مناسب بهره‌برداری کند؟

ایزدی تصریح کرد: امروز همه ما موظفیم تا با بهره‌گیری از علم بازاریابی و تبلیغات مناسب جاذبه‌های طبیعی، تاریخی و فرهنگی و گونه‌های مختلف گردشگری همچون گردشگری سلامت، به جذب گردشگر از این بازار بزرگ در شمال کشور خود اقدام کنیم.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان تأکید کرد: در طی ۳ سال گذشته تفاهم‌نامه‌های مشترکی به‌منظور توسعه گردشگری میان اصفهان و شهرهای سن‌پترزبورگ و مسکو در روسیه منعقد شد، لکن شیوع چندباره ویروس کرونا این رخداد میمون را به تأخیر انداخت، لذا در طی هفته گذشته این دو شهر میزبان هیئتی تجاری و فرهنگی شامل مسئولان نهادهای فرهنگی و فعالان تجاری اصفهان بودند، لذا یکی از مهم‌ترین محورهای مذاکرات این هیئت با مسئولان روسی تلاش برای توسعه گردشگری میان شهرهای اصفهان، سن‌پترزبورگ و مسکو بود.