به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: اصفهان بی‌تردید عروس میراث‌فرهنگی و گردشگری ایران است . عزت‌الله ضرغامی در آئین افتتاح هتل مجلل و ۵ ستاره چهارباغ در اصفهان گفت: اصفهان عروس میراث‌فرهنگی و قطب گردشگری ایران است و بقیه شهرهای استان نیز دارای ظرفیت‌های گردشگری فوق العاده‌ای هستند […]

به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: اصفهان بی‌تردید عروس میراث‌فرهنگی و گردشگری ایران است .

عزت‌الله ضرغامی در آئین افتتاح هتل مجلل و ۵ ستاره چهارباغ در اصفهان گفت: اصفهان عروس میراث‌فرهنگی و قطب گردشگری ایران است و بقیه شهرهای استان نیز دارای ظرفیت‌های گردشگری فوق العاده‌ای هستند که مغفول مانده است.

وی  با بیان اینکه امروز مجموعه بسیار خوبی برای زیرساخت‌های گردشگری اصفهان افتاح شد، بیان کرد: امیدواریم در اصفهان بیش از گذشته شاهد رشد هتل‌سازی در این کشور باشیم.

این مقام مسئول با اشاره باینکه تسهیلات خوبی در حوزه گردشگری در سال جاری داده شده است، ادامه داد: انتظار داریم مسئولان استان و نمایندگان مجلس با همراهی همدیگر کمک کنند تا بتوانیم بهتر از گذشته اصفهان را به جهان معرفی کنیم.

ضرغامی بیان داشت: بعد از انقلاب اسلامی در اصفهان نتوانسته بودیم یه هتل ۵ ستاره بسازیم که خوشبختانه در حال حاضر با سرمایه گذاری آقای ملااحمدی این اتافق مهم در شهر زیبای اصفهان محقق شد.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی افزود: در برخی از کشورهای همسایه ایران، سرمایه‌ گذاری های سنگینی در حوزه هتل‌سازی و واحدهای اقامتی انجام شده است، لذا باید تلاش کنیم تا ایران نیز به این سمت حرکت کند.

وی با بیان اینکه وزارت میراث فرهنگی حامی بخش خصوصی در حوزه راه اندازی مراکز تفریحی و گردشگری است، گفت:طبق فرموده مقام معظم رهبری به قله نزدیک شده ایم و نیاید در این راه بار اضافی بر  روی دوش مردم گذاشت.

ضرغامی با اشاره به اینکه اصفهان قطب گردشگری کشور محسوب می شود،  اظهار داشت: برای هتل‌های یک ستاره  و مهامانپذیرها نیز تسهیلات خوبی  در نظر گرفته شده است تا کمی سر و سامان پیدا کنند و خدمات بهتری به مردم ارائه دهند.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اشاره به تصویب لایحه بودجه ۱۴۰۳ در دولت بیان کرد: در این لایحه بندی مربوط به نحوه محاسبه قبوض برق و گاز هتل‌ها در نظر گرفته شده است.

گفتنی است؛ در این آئین مدرسه عالی مهارت گردشگری و هتل داری همچنین کتاب آتش در میراث برگرفته از اسناد بمباران اماکن تاریخی در اصفهان رونمایی شد.