به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز، رئیس اتاق بازرگانی اصفهان گفت: اصفهان با تفکر یک شهر جهانی بنا شده است و اکنون بسیاری از مردم دنیا، ایران را با اصفهان می‌شناسند. ، امیر کشانی در دیدار با رئیس دفاتر منطقه‌ای وزارت امور خارجه گفت: ۴۰۰ سال پیش حاکمان در اصفهان برای اقداماتشان جهانی فکر می‌کردند. در […]

به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز، رئیس اتاق بازرگانی اصفهان گفت: اصفهان با تفکر یک شهر جهانی بنا شده است و اکنون بسیاری از مردم دنیا، ایران را با اصفهان می‌شناسند.

، امیر کشانی در دیدار با رئیس دفاتر منطقه‌ای وزارت امور خارجه گفت: ۴۰۰ سال پیش حاکمان در اصفهان برای اقداماتشان جهانی فکر می‌کردند. در آن زمان میدان‌ها، پل‌ها و خیابان‌ها به‌گونه‌ای طراحی و ساخته می‌شدند که متناسب با یک شهر بزرگ در سطح جهانی باشد.

وی بیان داشت:اکنون بسیاری از مردم دنیا، ایران را با اصفهان می‌شناسند و این یک فرصت بی‌بدیل هم برای اصفهان و هم برای کشور است. اگر امروز موزه‌ای در سطح بین‌المللی در اصفهان راه‌اندازی شود، این شهر چیزی از کلان‌شهرهای بزرگ دنیا همچون پاریس کم ندارد.

این مقام مسئول در ادامه افزود: زیرساخت‌های پروازی اصفهان برای گسترش تعاملات و ارتباطات بین‌المللی بسیار اهمیت دارد و می‌تواند باعث رشد اقتصادی و توسعه صنعت گردشگری شود. بر همین اساس تلاش می‌کنیم که خط پروازی اختصاصی اصفهان را راه‌اندازی کنیم.

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان گفت: در حال حاضر خط پروازی مستقیم از اصفهان به ایروان، مسقط، استانبول و دبی برقرار شده و به دنبال راه‌اندازی خطوط پروازی به سایر شهرهای منطقه از جمله تفلیس هستیم.

در ادامه رئیس‌دفتر هماهنگی و پیگیری امور نمایندگی‌های داخل کشور وزارت امور خارجه نیز در این دیدار با اشاره به اهمیت اصفهان در اقتصاد و گردشگری کشور گفت: می‌توان از ظرفیت ایرانیان خارج از کشور جهت سرمایه‌گذاری استفاده کرد.

نصرت‌الله آقامحمدی بیان کرد:بسیاری از سرمایه‌داران خارج از کشور علاقه‌مند به انتقال سرمایه خود به کشور و مشارکت در پروژه‌های اقتصادی هستند که اتاق‌های بازرگانی می‌توانند در این زمینه نقش مهمی ایفا کنند و در تعامل با سفارت‌های ایران در کشورهای دیگر به معرفی فرصت‌های اقتصادی بپردازند و زمینه را برای سرمایه‌گذاری در کشور فراهم کنند.