به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز، استاندار اصفهان گفت: تمامی تمهیدات لازم برای برگزاری انتخاباتی باشکوه در استان اصفهان اندیشیده شده و در مراحل اجرایی قرار دارد. ، سیدرضا مرتضوی در همایش چهار هزار نفری مجریان انتخابات در استان اصفهان که با حضور وزیر کشور برگزار شد، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه، گفت: در استان اصفهان، ۱۶ […]

به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز، استاندار اصفهان گفت: تمامی تمهیدات لازم برای برگزاری انتخاباتی باشکوه در استان اصفهان اندیشیده شده و در مراحل اجرایی قرار دارد.

، سیدرضا مرتضوی در همایش چهار هزار نفری مجریان انتخابات در استان اصفهان که با حضور وزیر کشور برگزار شد، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه، گفت: در استان اصفهان، ۱۶ حوزه انتخابیه، در قالب ۱۵ حوزه به لحاظ جغرافیایی و یک حوزه ویژه مسیحیان ارمنی جنوب ایران در نظر گرفته شده است.

وی ضمن اشاره به چهار راهبرد اساسی رهبر معظم انقلاب در برگزاری انتخابات، بیان کرد: سلامت، امنیت، رقابت و مشارکت همگانی چهار راهبری هستند که برای برگزاری انتخابات در اصفهان دنبال می‌شوند.

مرتضوی خاطرنشان کرد: در استان اصفهان ۶۲ هیئت اجرایی در قالب ۲۸ مرکز شهرستان، ۲۸ بخشداری مشترک و ۶ هیئت اقلیت‌های دینی شکل گرفته است.

وی ادامه داد: سه هزار و ۵۷۱ نفر در مرحله پیش ثبت‌نام انتخابات مجلس شورای اسلامی شرکت کردند و در مرحله ثبت‌نام نهایی این عدد به یکهزار و ۷۶۸ نفر رسید.

استاندار اصفهان اظهار کرد: در این خصوص شاهد رشد ۴۲ درصدی در مرحله ثبت‌نام نسبت به دوره گذشته انتخابات بودیم.

مرتضوی خاطرنشان کرد: تاکنون ۷۴۳ نفر تأیید صلاحیت شده‌اند تا رقابتی بسیار گسترده و فراگیر را در سراسر استان اصفهان تجربه کنیم.

وی ادامه داد: در انتخابات مجلس خبرگان رهبری نیز ۳۷ نفر ثبت‌نام کردند که از این تعداد ۱۳ نفر تأیید صلاحیت شدند، البته دو نفر تغییر حوزه دادند و اکنون ۱۱ نامزد برای مجلس خبرگان رهبری با یکدیگر رقابت می‌کنند.

استاندار اصفهان متذکر شد: یکی از مواردی که برای جلب مشارکت همگانی در استان اصفهان دنبال شده است، دعوت و گفت‌وگو با نمایندگان اقشار مردمی است که این جلسات به صورت مستمر در شهرستان های استان نیز دنبال می‌شود.

مرتضوی خاطرنشان کرد: در حوزه امنیتی نیز برنامه‌ریزی گسترده‌ای برای حفظ امنیت استان شده است تا مانند سایر دوره‌ها، شاهد انتخاباتی امن در اصفهان باشیم.

وی افزود: برای تحقق سلامت انتخابات نیز ضمن تشکیل هیئت بازرسی، برقراری ارتباط میان این هیئت با ستاد انتخابات و هیئت‌های نظارتی انجام شده تا جهت رفع موانع با نگاهی هم‌افزا تلاش شود.