به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز، دبیر علمی فرهنگی نخستین کنگره بین المللی دیپلماسی ملل گفت: به منظور گسترش  دیپلماسی ملل  باید از تمام ظرفیت کشورها اعم از علمی، هنری و فرهنگی استفاده و دیپلماسی عمومی را شکل داد. سید امیر مسعود شهرام نیا در این خصوص اظهار داشت: کنگره با همکاری  تشکل های دانشجویی و […]

به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز، دبیر علمی فرهنگی نخستین کنگره بین المللی دیپلماسی ملل گفت: به منظور گسترش  دیپلماسی ملل  باید از تمام ظرفیت کشورها اعم از علمی، هنری و فرهنگی استفاده و دیپلماسی عمومی را شکل داد.

سید امیر مسعود شهرام نیا در این خصوص اظهار داشت: کنگره با همکاری  تشکل های دانشجویی و اتحادیه انجمن های علوم سیاسی کشور طی روزهای ۱۸ و ۱۹ برگزار می‌شود.

وی بیان داشت: پیشتر نقش  مکان های علمی و آکادمیک در برگزاری چنین  کنگره های کمرنگ تر بود و این در حالی که  امروزه برای شکل دهی دیپلماسی عمومی شاهد ورود جدی مراکز علمی و. دانشگاهی و اساتید علوم سیاسی، روسای دانشگاه ها و دانشجویان هستیم و از ظرفیت دانشجویان خارجی و سفرا در جهت تقویت تعاملات علمی بهره گرفته شده است.

دبیر علمی فرهنگی نخستین کنگره بین المللی دیپلماسی ملل افزود: تاکنون روابط بین المللی بر مبنای روابط سیاسی بوده است درصورتی که با مراودات علمی، فرهنگی، هنری و ورزشی نیز می‌توان انواع  دیپلماسی عمومی و روابط بین المللی را شکل داد.

وی گفت:استان ها و شهرهای ایران هر یک  ظرفیت های خاص خود را دارد  و می‌توان از این ظرفیت ها و همچنین  جاذبه های گردشگری، اقتصاد و صنعت برای دیپلماسی عمومی بهره برد.

شهرام نیا ادامه داد:   مراکز آکادمیک و آموزش عالی بالاترین مساحت  را در کشور دارد و از این ظرفیت نیز می‌توان در جهت دیپلماسی علمی و فرهنگی بهره برد.

وی خاطرنشان کرد: برای رسیدن به این هدف نمی‌توان طی دو روز برگزاری کنگره به گسترش دیپلماسی ملل دست یافت بلکه با استمرار آن ممکن خواهد بود.

شهرام نیا بیان داشت : در این کنگره دو روزه شاهد حضور دیپلمات ها و سفرای کشورهای اتریش، لهستان، کرواسی، مالزی، تاجیکستان، رومانی، روسیه، کره جنوبی، بولیوی، ونزوئلا، فیلیپین، فنلاند هستیم.