به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز،مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اصفهان از پیگیری شهرداری برای عقد خواهرخواندگی میان دو شهر «اصفهان» و «استانبول» خبر داد . سیدعلی معرک‌نژاد در حاشیه بررسی و تصویب لایحه خواهرخواندگی با شهر «استانبول» (واقع در کشور ترکیه) در صحن شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: هم‌اکنون هفت پیشنهاد خواهر خواندگی توسط […]

به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز،مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اصفهان از پیگیری شهرداری برای عقد خواهرخواندگی میان دو شهر «اصفهان» و «استانبول» خبر داد .

سیدعلی معرک‌نژاد در حاشیه بررسی و تصویب لایحه خواهرخواندگی با شهر «استانبول» (واقع در کشور ترکیه) در صحن شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: هم‌اکنون هفت پیشنهاد خواهر خواندگی توسط شهرداری اصفهان در دست بررسی و مذاکره قرار دارد.

وی با اشاره به قرابت فرهنگی و تاریخی میان دو شهر اصفهان و استانبول افزود: مدیریت شهری اصفهان از سال ۸۹ به دنبال عقد خواهرخواندگی با شهر استانبول بود، اما هر بار به دلایلی محقق نشد.

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اصفهان با تاکید بر اینکه مدیران شهر استانبول نیز به عقد خواهر خواندگی با اصفهان تمایل دارند، اظهار کرد: لایحه شورای اسلامی شهر اصفهان برای عقد خواهر خواندگی با استانبول در دست بررسی قرار دارد.

به گفته وی، این روند همچنین از مسیر نمایندگی وزارت امور خارجه و وزارت کشور پیگیری می‌شود، زیرا این فرایند باید در چهارچوب و ضوابط جمهوری اسلامی دنبال شود.