به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز، مدیر امور کارکنان آبفای استان اصفهان گفت: در نیمه اول سال جاری  ۱۹۷ پرونده تبدیل به حالت دائم کارکنان رسمی مدت معین آبفای استان اصفهان به هسته گزینش آبفای کشور ارسال شد. احمد رضا پورقاسمی اعلام کرد: در سال جاری با توجه به ابلاغ  دستورالعمل نیاز سنجی ،تامین و سامان […]

به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز، مدیر امور کارکنان آبفای استان اصفهان گفت: در نیمه اول سال جاری  ۱۹۷ پرونده تبدیل به حالت دائم کارکنان رسمی مدت معین آبفای استان اصفهان به هسته گزینش آبفای کشور ارسال شد.

احمد رضا پورقاسمی اعلام کرد: در سال جاری با توجه به ابلاغ  دستورالعمل نیاز سنجی ،تامین و سامان دهی نیروی انسانی شرکت های وابسته وزارت نیرو ، پرونده  کارگزینی همه کارکنان رسمی که در حال حاضر درقالب قرارداد مدت معین در آبفای استان اصفهان مشغول به فعالیت هستند به منظور تبدیل قراردادآنان به دائم بررسی شد.

وی افزود: پس از طی مراحل فشرده کاری که با دقت و سرعت قابل توجهی صورت پذیرفت در نهایت تعداد ۱۹۷ پرونده که واجد شرایط مقرر در بخشنامه های بالادستی بودند و مورد تایید حوزه معاونت منابع انسانی و پشتیبانی شرکت مهندسی آبفای کشور قرار گرفتند، سپس  به منظور  انجام مراحل بعدی به هسته گزینش آبفای کشور ارسال شدند.

این مقام مسئول نقص پرونده ها را یکی از عوامل مهم در  عدم صدور حکم دائم دانست و خاطرنشان ساخت: مجوز تایید دائم از هسته گزینش ، مجوز استخدامی ازسوی  معاونت منابع انسانی و پشتیبانی شرکت مهندسی آبفای کشور و تطبیق پست سازمانی با رشته تحصیلی از مهمترین شرایط احراز در صدور حکم دائم کارکنان لحاظ می شود.

پورقاسمی با اشاره به اهمیت تبدیل حکم مدت معین کارکنان به دائم عنوان کرد: در سال جاری مدیریت امور کارکنان آبفای استان اصفهان پرونده همه افرادی که از سال های گذشته تاکنون در قالب قرار داد مدت معین به استخدام  رسمی شرکت در آمده اند را مورد بررسی قرار داده و  برای تبدیل حکم کارگزینی این افراد به دائم تلاش های بی وقفه ای در دستور کار قرار گرفت.

مدیر امور کارکنان آبفای استان اصفهان با بیان اینکه عقد یک قرارداد، یک روش رایج و معمول در زمان شروع هر کاری است و یکی از انواع قراداد کار، قرارداد مدت معین یا موقت می باشد گفت: اصلی‌ترین نکته در  قانون در مورد  قرارداد دائم، عدم درج تاریخ اتمام قرارداد است؛ اما در قرارداد کار معین، با وجود نبود تاریخ اتمام، قرارداد دائم تلقی نمی‌شود و در دسته قراردادهای موقت قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه برای کارکنان هر سازمان خصوصی یا دولتی در بدو ورود و استخدام، حکمی تحت عنوان حکم پرسنلی یا همان کارگزینی صادر می‌شود که حاوی نکات، اطلاعات حقوقی و استخدامی است تصریح کرد: حکم سند یا برگه‌ای رسمی است که از طرف سازمان برای فرد تازه استخدام شده صادر شده و نشان‌دهنده‌ی شروع به کار رسمی افراد است، احکام کارگزینی در یک نگاه می‌توانند جایگاه افراد در چارت سازمانی را نشان دهند.

مدیر امور کارکنان آبفای استان اصفهان افزود: مطابق با  تبصره ماده۱۱ قانون کار جمهوری اسلامی ایران و به منظور یکسان سازی و ساماندهی متنوع قراردادهای کارکنان شاغل در شرکت های وابسته (غیر دولتی)  آبفای استان اصفهان نسبت به تغییر نوع قرار داد کلیه کارکنان مدت معین که براساس مجوزهای صادره توسط معاونت منابع انسانی و مصوبات مجمع عمومی ذی ربط در چارچوب ضوابط ابلاغی مورد استخدام رسمی قرار گرفتند ، پس از تایید هسته گزینش مراحل تبدیل حکم آنان  از مدت معین به دائم انجام می شود.

شرکت آبفای استان اصفهان