به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز، رئیس پلیس فتا استان اصفهان از شگرد جدید کلاهبرداران اینترنتی با ارسال پیامک جعلی تحت عنوان”ابطال کد تخفیف بن کالا”خبرداد. سرهنگ سید مصطفی مرتضوی  بیان داشت: امروزه در شبکه‌های اجتماعی شاهد روش‌های جدیدی از کلاهبرداری هستیم که با شگرد مهندسی اجتماعی کاربران را به درگاه‌های جعلی بانکی هدایت کرده و […]

به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز، رئیس پلیس فتا استان اصفهان از شگرد جدید کلاهبرداران اینترنتی با ارسال پیامک جعلی تحت عنوان”ابطال کد تخفیف بن کالا”خبرداد.

سرهنگ سید مصطفی مرتضوی  بیان داشت: امروزه در شبکه‌های اجتماعی شاهد روش‌های جدیدی از کلاهبرداری هستیم که با شگرد مهندسی اجتماعی کاربران را به درگاه‌های جعلی بانکی هدایت کرده و اقدام به برداشت از حساب آنها می کنند.

وی افزود: در این روش کلاهبرداران با تطمیع کاربران برای گرفتن بن تخفیف کالا اقدام به دریافت پول از شهروندان کرده و پس از آن دیگر پاسخگوی فرد نیستند و حتی ممکن است کاربران را به درگاه‌های جعلی بانکی هدایت کرده و با سرقت اطلاعات بانکی آنها، اقدام به کلاهبرداری های بیشتر کنند.

رئیس پلیس فتا استان ادامه داد: بن‌های تخفیفی ارائه شده از سوی این کلاهبرداران، در فروشگاه‌های معتبر فاقد ارزش بوده و حتی ممکن است در صورت خرید کالا با این بن های تخفیفی، کالای خریداری شده ارسال نشود و یا در صورت ارسال، اجناس نامرغوب و با ارزش ریالی بسیار پایین‌تر از مبلغ دریافتی به مشتری تحویل داده شود.

این مقام انتظامی خاطر نشان کرد: گزارشات و تماس‌های متعددی توسط شهروندان در خصوص کلاهبرداری از طریق پیام های جعلی و اغوا کننده به پلیس فتا واصل می‌شود که کاربران به هیچ وجه نباید به پیامک‌هایی که منبع و مبنای آن مشخص نیست اعتماد نکنند و قبل از واریز هرگونه وجه، ضمن رویت کالا از صحت و سقم آن اطمینان حاصل کنند.

سرهنگ مرتضوی در پایان از شهروندان درخواست کرد: در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی موضوع را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی با ما در‌ میان بگذارید.