به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز، رئیس پلیس فتا استان از شیوه جدید کلاهبرداران و افراد فرصت طلب با سوء استفاده از مناسبت نیمه شعبان و ارسال پیامک های جعلی به شهروندان به بهانه جمع آوری کمک های مردمی خبرداد. سرهنگ سید مصطفی مرتضوی بیان داشت: طی روزهای اخیر افراد فرصت طلب و کلاهبردار با سوء […]

به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز، رئیس پلیس فتا استان از شیوه جدید کلاهبرداران و افراد فرصت طلب با سوء استفاده از مناسبت نیمه شعبان و ارسال پیامک های جعلی به شهروندان به بهانه جمع آوری کمک های مردمی خبرداد.

سرهنگ سید مصطفی مرتضوی بیان داشت: طی روزهای اخیر افراد فرصت طلب و کلاهبردار با سوء استفاده از مناسبت نیمه شعبان با ارسال پیامک های جعلی به شهروندان، به دنبال جمع آوری کمک های مردمی و کلاهبرداری از آنان هستند.

وی افزود: افراد سودجو با سوء استفاده از اعتقادات و نیات خیرخواهانه شهروندان و با جلب اعتماد آنها طی چند مرحله اقدام به ارسال پیامک هایی با شماره های شخصی و حاوی لینک های فیشینگ به شهروندان کرده و نیات مجرمانه خود را عملی می کنند.

رئیس پلیس فتا استان ادامه داد: شهروندان در هنگام پرداخت وجوه به عنوان نذورات صرفاً به شماره حساب‌های اعلام شده از سوی سازمان ها و نهاد های رسمی و قانونی استناد کرده و به سایر شماره حساب‌هایی که مورد تأیید نیستند توجه نکرده و موضوع را سریعاً به پلیس اعلام کنند.

این مقام انتظامی با اشاره به این که با تشکیل پرونده قضایی تاکنون حساب های بانکی افرادی که از این طریق از شهروندان کلاهبرداری کرده مسدود و شناسایی سایر متهمان در دستور کار پلیس فتا قرار دارد خاطر نشان کرد: شهروندان می توانند تخلفات صورت گرفته در فضای مجازی را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس Cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت های سایبری لینک ثبت گزارش های مردمی با ما در میان بگذارند.