به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز، طرح ارتباط فیبر نوری شهرک حمل و نقل زرین شهر با حضور استاندار اصفهان، فرماندار و جمعی از مسئولین شهرستان لنجان و همچنین مسئولین مخابراتی افتتاح شد. طرح ارتباط فیبر نوری شهرک حمل و نقل زرین شهر با اعتباری بالغ بر ۱۷ میلیارد و ۲۳۰ میلیون ریال به بهره برداری […]

به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز، طرح ارتباط فیبر نوری شهرک حمل و نقل زرین شهر با حضور استاندار اصفهان، فرماندار و جمعی از مسئولین شهرستان لنجان و همچنین مسئولین مخابراتی افتتاح شد.

طرح ارتباط فیبر نوری شهرک حمل و نقل زرین شهر با اعتباری بالغ بر ۱۷ میلیارد و ۲۳۰ میلیون ریال به بهره برداری رسید؛ شامل اجرای طرح فیبر نوری ارتباطی شهرک حمل و نقل زرین شهر و فیبر نوری کارخانجات ماشین سازی اصفهان می باشد.

گفتنی است، در این دیدار محمد هیبتیان معاون شبکه مخابرات منطقه اصفهان به همراه مجید کریمی رئیس اداره مخابرات لنجان به تشریح آثار و برکات توسعه شبکه فیبر نوری برای شهرک های صنعتی پرداختند.

وی افزایش چشمگیر پهنای باند در اینترنت فیبرنوری را یکی از این مزایا برشمردند و گفتند: امروزه برای بسیاری از کسب و کارها، داشتن پهنای باند یک مسئله ضروری است و در دسترسی به ارتباطات مجازی و بهره مندی از برنامه های کاربردی متمرکز به خصوص در واحد های صنعتی نقش اساسی را بازی می کنند و این در حالی است که زیرساخت های سیم مسی از نظر ماهیت سرعت محدودی داشته و به خصوص در محیط های صنعتی نویزپذیرترهستند.

هیبتیان افزود: بسیاری از مشتریانی که از فیبر برای اتصال به شبکه ما استفاده می‌کنند می‌توانند انتقال داده‌ها را با سرعتی چندین برابر سریعتر از سرعت تعریف شده در سرویس های مبتنی بر سیم مسی و تکنولوژی ADSL تجربه کنند.

معاون شبکه مخابرات منطقه اصفهان عنوان کرد: در عصری قرار داریم که توجه به امنیت شبکه از اهمیت بالایی برخوردار است و استفاده از ارتباطات مبتنی بر فیبر نوری به عنوان مقرون ترین روش دسترسی با قابلیت امنیت قابل قبول نام برده می‌شود.

محمد هیبتیان بیان کرد: در حالی که نیازهای فناوری اطلاعات سازمانی می‌تواند به طرز چشمگیری متفاوت باشد‌؛ مزایای ارتباطات مبتنی بر فیبر نوری باعث شده که آن را به یک انتخاب فزاینده برای انتقال داده‌های تجاری تبدیل کند و شرکت هایی که سرمایه گذاری در فیبر نوری را انتخاب می‌کنند؛ معمولاً خیلی سریع متوجه می شوند که هزینه‌های کم نگهداری، پتانسیل پهنای باند و سرعت بالای این فناوری در توسعه کسب و کار اهمیت دارد.

لازم به ذکر است، مجید کریمی رئیس اداره مخابرات لنجان در حاشیه این جلسه گزارشی از آخرین وضعیت مخابراتی این شهرستان ارائه نموده و سپس جهت بررسی و پوشش نیازمندی های شهرستان در جلسه شورای اداری که با حضور استاندار محترم تشکیل گردید؛ حضور یافتند.