به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز، رئیس‌جمهوری پیش از سفر به کشور ترکیه ابراز داشت: اسناد مهمی در این سفر به امضا خواهند رسید که نشان از اراده دو کشور برای توسعه روابط تجاری و اقتصادی دارد.   ، ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور کشورمان امروز پیش از عزیمت به ترکیه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: جهت مذاکرات […]

به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز، رئیس‌جمهوری پیش از سفر به کشور ترکیه ابراز داشت: اسناد مهمی در این سفر به امضا خواهند رسید که نشان از اراده دو کشور برای توسعه روابط تجاری و اقتصادی دارد.

 

، ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور کشورمان امروز پیش از عزیمت به ترکیه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: جهت مذاکرات در روابط دو جانبه به ویژه در مسایل تجاری و اقتصادی این سفر انجام می‌شود. ما هدف‌گذاری کردیم که سطح روابط تجاری و اقتصادی را با ترکیه به ۳۰ میلیارد دلار برسد که این مهم برای هر دو کشور با وجود ظرفیت‌های موجود، قابل دسترسی است.

 

وی افزود: اسناد مهمی در این سفر به امضا خواهند رسید که نشان از اراده دو کشور برای توسعه روابط تجاری و اقتصادی دارد.

 

رئیس‌جمهور با اشاره به مساله فلسطین گفت: موضع مشترکی با ترکیه در حمایت از فلسطین و مردم مظلوم و مقتدر غزه داریم؛ تلاش‌هایی هم برای توقف بمباران‌ها انجام شده اما متاسفانه به دلیل حمایت آمریکا و کشورهای غربی از رژیم صهیونیستی، شاهد کشتار زنان و کودکان در فلسطین هستیم.

 

رئیسی گفت: یقین داریم پیروزی از آن فلسطین خواهد بود و حتماً نابودی از آن رژیم صهیونیستی است.

 

وی افزود: از مسایل مهم در این سفر، مساله قطع شریان‌های حیاتی رژیم صهیونیستی است که می‌تواند در توقف جنایات موثر باشد.

 

رئیس‌جمهور گفت: در راستای سیاست همسایگی و ارتباط با کشورهای اسلامی، ترکیه را برای توسعه روابط مناسب می‌دانیم. امیدوارم همکاری‌های دوجانبه و منطقه‌ای و فرا منطقه‌ای ما توسعه یابد چراکه هر دو کشور، عضو سازمان‌های منطقه‌ای و همکاری اقتصادی اکو و شانگهای هستیم.

 

رئیسی افزود: امیدواریم آنچه در سفر قبلی آقای اردوغان به تهران مورد بحث قرار گرفته، در این سفر تثبیت شود و گام‌های بلندی جهت توسعه روابط دو کشور برداشته شود.