به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز، رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان فریدونشهر گفت: در طرح جهش تولید مسکن علاوه بر ۴.۵ هکتار اراضی اختصاص داده شده، چهار قطعه زمین در مجموع به مساحت ۳۲ هکتار در نظر گرفته شده که در مرحله بررسی و سیر مراحل قرار دارند. علی گلشاهی رئیس اداره راه و شهرسازی […]

به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز، رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان فریدونشهر گفت: در طرح جهش تولید مسکن علاوه بر ۴.۵ هکتار اراضی اختصاص داده شده، چهار قطعه زمین در مجموع به مساحت ۳۲ هکتار در نظر گرفته شده که در مرحله بررسی و سیر مراحل قرار دارند.

علی گلشاهی رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان فریدونشهر اظهار داشت: در طرح نهضت ملی مسکن شهرستان فریدونشهر بیش از دو هزار نفر اقدام به ثبت نام کردند که با پالایش های انجام شده در حال حاضر افزون بر ۵۰۰ نفر در مرحله تایید نهایی هستند.

وی با بیان اینکه یکهزار و ۲۳۶ متقاضی به دلیل نداشتن شرایط لازم رد درخواست شدند، اذعان داشت: از متقاضیان واجد شرایط تا کنون ۸۴ نفر در مرحله تخصیص پروژه قرار دارند و تعداد ۲۸ پلاک زمین نیز برای این افراد تحویل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان شده است.

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان فریدونشهر ادامه داد: در طرح جهش تولید مسکن علاوه بر ۴.۵ هکتار اراضی اختصاص داده شده، چهار قطعه زمین در مجموع به مساحت ۳۲ هکتار در نظر گرفته شده که در مرحله بررسی و سیر مراحل قرار دارند.

وی بیان داشت: این اراضی شامل سه هکتار زمین دولتی واقع در ضلع غربی مسکن مهر فریدونشهر با طرح تفکیکی مصوب و ۲۰ هکتار اراضی ملی واقع در ضلع غربی اداره جهاد کشاورزی فریدونشهر بوده که در رابطه با این ۲۰ هکتار، تغییر نمایندگی سند مالکیت به نام سازمان ملی زمین و مسکن پس از بررسی اراضی در کمیسیون تداخلات جهاد کشاورزی استان و رفع معارضین احتمالی امکانپذیر خواهد بود.

گلشاهی افزود: ۹ هکتار از اراضی دولتی واقع در حریم شهر جهت الحاق به محدوده، تعیین کاربری مسکونی و تهیه نقشه تفکیکی در کمیته کار کمیسیون ماده ۵ مصوب و در حال سیر مراحل اداری است.

وی در خصوص وضعیت تامین اراضی مورد نیاز طرح نهضت ملی مسکن از طریق اراضی مازاد دستگاه‌های دولتی عنوان کرد: در اجرای ماده ۱۰ قانون جهش تولید مسکن، یک قطعه زمین به مساحت ۹ هزار و ۲۲۵ مترمربع متعلق به جهاد کشاورزی بنام دولت به نمایندگی سازمان ملی زمین و مسکن تغییر نمایندگی یافت.

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان فریدونشهر در خصوص اقدامات بعمل آمده در حوزه مهندسی و ساخت این شهرستان اذعان داشت: پروژه احداث دیوار حائل روستای بیجگرد در دستور کار قرار دارد و تا کنون دو مرتبه به مناقصه گذاشته شده است.

وی افزود: برای این پروژه مبلغ ۴۸۳ میلیون تومان اعتبار از محل اعتبارات تملک دارایی شهرستان در سال ۱۴۰۰ در نظر گرفته شد که مبلغ ۱۲۰ میلیون تومان تخصیص داده شده است.

گلشاهی در خصوص وضعیت طرح‌های توسعه شهری این شهرستان برای دو شهر فریدونشهر و برف انبار گفت: طرح تفصیلی شهر فریدونشهر در سال ۱۳۹۷ مصوب و ابلاغ شده و طرح جامع آن نیز با توجه به اتمام افق طرح نیاز به بازنگری دارد، همچنین شهر برف انبار دارای طرح جامع بوده و طرح تفصیلی آن در حال تهیه و اقدام است.