به گزارش پیداگرنیوز، نمایش ” گالیله ” تا چهاردهم دی ماه در مجتمع فرهنگی استاد فرشچیان به روی صحنه می رود. نمایش  “گالیله ” با نگاهی به اثر برتولت برشت به نویسندگی و کارگردانی محمدرضا بزرگ زاد در مجتمع فرشچیان در حال اجرا است. زندگی گالیله اثر گرانقدر برتولت برشت به تشریح فرازهایی از زندگی […]

به گزارش پیداگرنیوز، نمایش ” گالیله ” تا چهاردهم دی ماه در مجتمع فرهنگی استاد فرشچیان به روی صحنه می رود.

نمایش  “گالیله ” با نگاهی به اثر برتولت برشت به نویسندگی و کارگردانی محمدرضا بزرگ زاد در مجتمع فرشچیان در حال اجرا است.

زندگی گالیله اثر گرانقدر برتولت برشت به تشریح فرازهایی از زندگی گالیله گالیلئو دانشمند و منجم قرن شانزده میلادی پرداخته است. از آنجا که کشف گالیله درباره آسمان بر خلاف تصور دو هزار ساله کلیسا است و مبین گردش زمین به دور خورشید است باعث مخالفت شدید کلیسا واقع میشود تا آنجا که گالیله مجبور به توبه و خانه نشینی می شود.

اما ” گالیله ” نوشته محمد رضا بزرگ زاد با توجه به حوصله و سلیقه مخاطب امروز دچار تغییراتی است تا ضمن کوتاه کردن متن وجوه دراماتیک اثر را از طریق پرداختن دقیق تر به شخصیت ها  و اضافه کردن خرده پیرنگ ها، پیرنگ اصلی را تقویت و جذاب تر جلوه می دهد.

گروه تئاتر خاک به سرپرستی و کارگردانی محمدرضا بزرگ زاد  با ترکیبی از بازیگران پیشکسوت و جوان این نمایش را روی صحنه برده است .

گفتنی است؛  نمایش ” گالیله ”  تا چهاردهم دیماه ۱۴۰۰ در مجتمع استاد فرشچیان اصفهان ، تماشاخانه اصفهان ساعت ۱۹ روی صحنه می رود .