به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز،مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان از اجرای ایده شناسایی و معرفی رسانه‌ای معلمان فداکار برای نخستین‌بار در آموزش و پرورش اصفهان خبر داد. ، محمدرضا ابراهیمی در صد و سی و یکمین جلسه شورای اسلامی شهر اصفهان با گرامیداشت هفته مقام معلم اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب حامی‌ترین فرد برای […]

به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز،مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان از اجرای ایده شناسایی و معرفی رسانه‌ای معلمان فداکار برای نخستین‌بار در آموزش و پرورش اصفهان خبر داد.

، محمدرضا ابراهیمی در صد و سی و یکمین جلسه شورای اسلامی شهر اصفهان با گرامیداشت هفته مقام معلم اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب حامی‌ترین فرد برای آموزش و پرورش هستند و در فرمایش‌های متعدد از جمله دیدار اخیر با معلمان، نکات مبسوط و کاربردی را بیان کردند.

وی افزود: ایشان فرمودند همه جامعه مکلف هستند که از معلم و آموزش و پرورش حمایت کنند، زیرا حال جامعه بستگی به حال مدرسه دارد؛ مدرسه امروز نماد آینده جامعه است و نبض جامعه به دست آموزش و پرورش و مدارس زده می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان اینکه عملکرد برخی مسئولان در این حوزه بسیار مهم است، تصریح کرد: اشتباهی که در بعضی ادارات و سازمان‌ها صورت می‌گیرد، نگاه به آموزش و پرورش همچون یک اداره دیگر است، رهبر معظم انقلاب نیز فرمودند این تصور اشتباه است.

 

وی ادامه داد: اگر نگاه به آموزش و پرورش در اولویت باشد، به لطف خداوند، مشکلات جامعه برطرف خواهد شد.

ابراهیمی با اشاره به اقدامات فرهنگ‌ساز در حوزه آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: طرح سپاس معلم طی دو سال اخیر در آموزش و پرورش استان اصفهان اجرا شد؛ این طرح به پیشنهاد ما به‌صورت ملی در حال اجراست و بر اساس آن سایر نهادها و ادارات با محوریت فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها در مدارس حضور می‌یابند و جلسات تجلیل توسط آن‌ها انجام می‌شود.

وی با اشاره به بعضی فعالیت‌های انجام شده در آموزش و پرورش افزود: رئیس‌جمهور اهتمام ویژه‌ای به این حوزه دارد، به‌طوری که شورای‌عالی آموزش و پرورش که ۱۰ سال بدون حضور رئیس‌جمهور برگزار می‌شد، در دو سال اخیر با حضور رئیس‌جمهور تشکیل و تصمیم‌های خوبی در آن گرفته می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان خاطرنشان کرد: یکی از خروجی‌های این جلسات، اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان بود که با رفع بسیاری از اشکالات آغاز خوبی در این زمینه داشتیم و دیگر خروجی این جلسات نیز استخدام نیروهای جدید بود که در دو سال گذشته حدود ۲۰۰ هزار نفر به‌عنوان نیروی تازه‌نفس با نگاه ویژه به کیفیت آموزش و گزینش وارد آموزش و پرورش شدند.

وی با اشاره به افزایش ورودی دانشگاه فرهنگیان در دو سال اخیر گفت: کاهش چشمگیر ورودی‌ها در سایه بی‌توجهی به دانشگاه فرهنگیان موجب ایجاد ابر چالش برای آموزش و پرورش شده بود که با تلاش‌های صورت‌گرفته عدد پایه به ۲۵ هزار نفر و سال جاری به ۳۰ هزار نفر رسید.

ابراهیمی با اشاره به تجلیل از معلمان فداکار اظهار کرد: در پی یک ایده استانی، هزاران نفر از معلمانی که از منظر دانش‌آموز و خانواده‌ها، فداکاری شاخصی داشتند، بر اساس یک فراخوان به ما معرفی شدند؛ به‌عنوان‌مثال معلمی داریم که ۱۵۴۰ کودک کار را به عرصه تعلیم و تربیت بازگردانده است و این دانش‌آموزان امروز جزو فارغ‌التحصیلان موفق هستند که در همین راستا از تعدادی از این معلمان شاخص به نمایندگی از هزاران نفر، تجلیل خواهیم کرد.